۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۵۷۳۵۴
حجت الاسلام صالحی مطرح کرد؛

حوزه های علمیه در معرض خطر جریان های انحرافی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه در نشست علمی نقد و بررسی جریان مدعی یمانی با اشاره به فلسفه تشکیل این جریان دروغین در عراق و چگونگی ورود آن به ایران، گفت: حوزه های علمیه در معرض خطر جریان های انحرافی هستند.
جريان هاي انحرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سلسه نشست علمی با موضوع نقد و بررسی جریان مدعی یمانی به همت مؤسسه آمورشی پژوهشی معراج  عصر روز گذشته با حضور طلاب، اساتید و پژوهشگران با پرداختن به حوزه مهدویت در سالن نشست های خبری موسسه معراج برگزار شد.

 

گفتنی است نشست علمی نقد و بررسی جریان مدعی یمانی از سوی حجت الاسلام سید هادی صالحی استاد حوزه و دانشگاه ارائه شد که وی در توضیح اهداف برگزاری آن، گفت: این نشست علمی در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در حوزه ها بصیرت افزایی کنید تا طلبه ها با کسب بصیرت در مقابل این مدعیان دروغین ایستادگی کنند، برگزار می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ابتدای سخنان خود با اشاره به حوزه مهدویت خاطر نشان کرد: در طول تاریخ در حوزه مهدویت گرگ های پیدا شدند و ادعای مهدویت کردند ولی با ناکامی کار از پیش نبردند و از بین رفتند.

 

وی با یادآوری چگونگی تشکیل فرقه بهایت افزود: حوزه های علمیه بیشتر در معرض خطر این مدعیان هستند چراکه اکثر کسانی که ادعای مهدویت کردند از حوزه های علمیه بودند؛ اولین کسانی که از فرقه بهایت حمایت کردند و جزء مریدان علی محمد شیرازی شدند 18 نفر از طلبه ها بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به زمان تشکیل این فرقه ها و جریانات ضاله تصریح کردند: دقیقا این ادعاهای مهدویت زمانی تشکیل می شود که مردم آن منطقه از همه چیز و همه کس ناامید شده و به دنبال منجی باشند.

 

حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: جریان بهائیت در ایران زمانی اتفاق افتاد که ایران از روس شکست خورده بود و مردم کاملا ناامید شده بودند و همچنین جریان یمانی زمانی در عراق راه افتاد که آمریکا به عراق حمله کرد و صدام از بین رفت و حس ناامیدی در مردم عراق موج می زد که در این حال بستر برای فعالیت جریان یمانی آماده شد.

 

حجت الاسلام صالحی با اشاره به شناسنامه یمانی افزود: نام او احمد اسماعیل گاطع از قبیله صیامر در منطقه ای از توابع زبیر از استان بصره در سال 1973 میلادی به دنیا آمده است که مدت سه سال در مدرسه حوزوی شهید آیت الله سید محمد صدر در نجف به  تحصیل پرداخت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با پرداختن به ادعاهای احمد اسماعیل خاطرنشان کرد: مدعی یمانی ادعا کرده که در عالم خواب مکرر خدمت امام زمان(عج) رسیدم که امام گفته اند تو فرزند من هستی و از طرف امام مأمور شده ام که به نجف بروم تا انحرافات حوزه را برطرف کنم.

 

وی در ادامه: از دیگر ادعاهای احمد اسماعیل این است که می گوید من یمانی و معصوم هستم  و عصمتم در نص و روایت آمده است؛ او همچنین اعا کرده که من وصی امام زمان(ع) هستم و الان آمده ام تا زمینه سازی کنم تا ایشان ظهور کنند و بعد از اینکه کشته شد من به حکومت برسم که با این فرایند فرع که یمانی است بر اصل یعنی امام زمان(عج) غلبه می کند.

 

حجت الاسلام صالحی به دیگر ادعاهای احمد بن الحسن اشاره کرد و گفت: مدعی جریان یمانی ادعا می کند که حجت خدا در زمین است و بعد از آن ادعای مهدویت و قائمیت کرده است دقیقاً شبیه به ادعای علی محمد شیرازی که ادعای قائمیت کرده بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: بیشتر فعالیت های این جریان در اینترنت و شبکه های ماهواره ای است و در اینترنت صفحه شخصی دارد و ادعا می کند که هر جمعه با امام زمان(عج) در ارتباط است پس هر شخصی سؤالی از امام زمان(عج) دارد در صفحه شخصیش مطرح کند و جواب بگیرد.

 

وی همچنین به نماد جریان یمانی اشاره کرد و اظهار داشت: نماد این جریان دروغین ستاره داود به صورت شش پر و دو مثلث داخل است که احمد بن الحسن وسط این نماد است و الله، محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین در اطراف این نماد قرار دارند که نشانگر محافظت این اسامی از احمد بن الحسن است.

 

حجت الاسلام صالحی با اشاره به چگونگی ورود این جریان به ایران گفت: جریان مدعی یمانی در سال 1385 شمسی از سوی سید حسن بریهی وارد استان خوزستان شد و در یک جمعه خاص در نماز جمعه های استان با پخش بروشور و پوستر به تبلیغ این جریان دروغین پرداختند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از مهمترین دلایل این جریان خواب و استخاره است در حالی که هیچ کدام از ائمه معصوم علیهم السلام ما خواب را حجت نمی دانند./1325/پ202/ی

ارسال نظرات