۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۵۷۷۰۹
همزمان با سالروز میلاد امام جواد؛

مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در بجنورد راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز میلاد امام جواد(ع)، نخستین مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی راه اندازی شد.
افتتاح مرکز تخصصي حفظ قرآن کريم در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز همزمان با سالروز میلاد امام محمدتقی جوادالائمه(ع)، مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با حضور شماری از مسؤولان نهاد اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی استان در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) افتتاح شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد در این مراسم با اشاره به این که این مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در راستای لبیک به رهنمود های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآن در کشور راه اندازی شده است، افزود: در این مرکز در قالب طرح تربیت حافظان قرآن کریم نهاد اوقاف و امور خیریه، دوره های تخصصی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: متقاضیان در تمامی گروه های سنی از خردسال تا بزرگسال می توانند در دوره های آموزشی این مرکز شرکت کرده و از محضر اساتید قرآنی و روحانیان برگزیده بهره مند شوند.

حجت الاسلام آسوده با اشاره به این که شرکت همه افراد در دوره های حفظ قرآن این مرکز تخصصی رایگان است، خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای ثبت نام در این دوره‌های قرآنی می توانند به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد و یا حرم حضرت سیدعباس(ع) مراجعه کنند.

وی با بیان این که برپایی دوره‌های حفظ کل قرآن کریم و یا حفظ 20،15،10،5 جزء از قرآن با استفاده از اساتید مجرب قرآنی در دستور کار این مرکز تخصصی است، افزود: دوره های حفظ تخصصی قرآن در این مرکز در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

همچنین امروز همزمان با سالروز میلاد امام جواد(ع) در شهرستان جاجرم نیز مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم با عنوان مرکز فرهنگی قرآنی علی بن مهزیار(ع) راه‌اندازی شد.

سالروز میلاد امام جواد(ع) از سوی شورای فرهنگ عمومی شهرستان جاجرم به عنوان روز بزرگداشت خواجه ابوالحسن علی بن مهزیار، فقیه، مفسر و محدث قرن سوم هجری و از یاران ائمه اطهار(ع) که مقبره آن در جوار شهر جاجرم قرار دارد، نامگذاری شده است.

حسین اربابی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه جاجرم امروز در این مراسم با اشاره به سهمیه ابلاغی سال 94 این اداره مبنی بر تربیت 250 نفر حافظ قران کریم در شهرستان جاجرم، اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این مرکز بیش از سهیمه تعیین شده در این شهرستان قاری و حافظ قرآن تربیت شود.

وی با اشاره به این که با بهره‌مندی از ظرفیت خیرین قرآنی، ساختمانی در مرکز شهر جاجرم برای مدت یک سال به ‌صورت رایگان در اختیار این مرکز قرآنی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این مرکز قرآنی با هدف بزرگداشت خواجه مهزیار، مرکز فرهنگی قرآنی علی بن مهزیار(ع) نامگذاری شده است.

اربابی با تأکید بر برنامه ریزی و هدایت قرآن آموزان به این مرکز تخصصی، افزود: امید می رود با فعالیت مرکز فرهنگی قرآنی علی بن مهزیار(ع) شاهد تحول مناسبی در امور قرآنی شهرستان جاجرم باشیم.

وی با اشاره به این که زیربنای برنامه ریزی در همه حوزه ها، وجود آمار و اطلاعات درست است، اضافه کرد: به همین دلیل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم در این مرکز تخصصی قرآن اقدام به تهیه بانک جامع اطلاعات از فعالان قرآنی شهرستان می کند.

اربابی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح کیفی و کمی حافظان قرآن و معرفی فعالان این عرصه به جامعه ذکر و اظهار کرد: افزون بر این در راستای تعامل هر چه بهتر و بیشتر با جامعه قرآنی شهرستان و همچنین تسهیل در امر ارتباط با فعالان این حوزه شامل اساتید و پیشکسوتان، قاریان و حافظان، مجریان، سخنرانان و گروهای تواشیح و همخوانی اقدامات مختلفی در دستور کار این مرکز قرار دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه جاجرم تدوین و انتشار نشریه‌ای تخصصی در حوزه فعالیت‌های قرآنی را از جمله نخستین اقدامات این مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم عنوان کرد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات