۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۹۲۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل:

اعتکاف حرکتی معنوی برای خودسازی و گرایش به معنویت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل، مراسم معنوی اعتکاف را یک حرکت معنوی برای خودسازی و گرایش به معنویت دانست.
رييس اداره تبليغات اسلامي بابل

حجت الاسلام عبدالعلی علی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، اعتکاف را یک حرکت معنوی برای خودسازی و گرایش به معنویت عنوان کرد و گفت: اعتکاف یک حرکت مهم و معنوی است که هم تاثیر فردی و هم تأثیر اجتمایی خواهد داشت و جامعه از این حرکت نیز بهره مند خواهد شد.

 

وی از استقبال پرشور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف امسال خبر داد و افزود: به لطف خداوند گرایش جوانان به سمت معنویت بیشتر از گذشته شده است و امسال شاهد حضور بیشتر جوانان علاقمند در مساجد و اماکن مقدس برگزار کننده اعتکاف خواهیم بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بابل با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان در 47 مسجد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته 40 چهل مسجد از روستاها و شهرستان بابل پذیرای برادران و خواهران معتکف در ا یام اعتکاف بودند که امسال هشت مسجد به این اماکن افزوده شده است.

 

وی ادامه داد: 65 درصد از جمعیت شرکت کنندگان مراسم معنوی اعتکاف را خواهران و 35 درصد از جمعیت را برادران تشکیل می دهند که در مجموع بیش از 70 در صد از معتکفان را جوانان تشکیل می دهند.

 

حجت الاسلام علی تبار سفره معنوی اعتکاف را برای رسیدن به سعادت عنوان و تصریح کرد: سعادت در گرو اطاعت از  خدا و پیروی از سیره اهل بیت است و به همین دلیل گرایش جوانان به سمت معنویت علیرغم شبیخون فرهنگی به لطف خداوند بیشتر شده است.

 

وی افزود: استقبال از ثبت نام برای حضور در مراسم اعتکاف امسال به گونه ای بود که در یکی از مساجد بابل در مدت سه ساعت 400 نفر از خواهران ثبت نام کردند.

 

عضو شورای فرهنگ عموم بابل، پاکی روح و طهارت دل را از دیگر اثرات اعتکاف برشمرد و گفت: مراسم معنوی اعتکاف یک تغذیه معنوی و سرمایه ای ارزشمند برای روح انسان، دوری از گناه و معصیت انسان را به خداوند نزدکتر خواهد کرد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات