۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۵۸۳۳۱
مسؤول آموزش عالی مؤسسه خاتم‌النبین:

پذیرش ولایت امیرمؤمنان بر همه پیروان واقعی پیامبر واجب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش عالی مؤسسه خاتم‎‌النبین، گفت: پیامبر اسلام(ص) مانند سایر پیامبران به دستور خداوند متعال برای بعد از خود امیرمؤمنان(ع) را در غدیر خم به عنوان جانشین در هدایت مسلمانان معرفی کرد، بنابراین پذیرش ولایت امیرمؤمنان(ع) بعد از پیامبر(ص) بر همه پیروان واقعی پیامبر(ص) واجب است.
کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد کاشانی مسؤول آموزش عالی خاتم‌النبین، عصر امروز همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امیرمؤمنان(ع) در نخستین همایش فرهنگی ویژه ناشنوایان تحت عنوان امیر مهربانی که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، گفت: هر پیامبری وقتی از جانب خداوند مبعوث می‌شود برای زمان بعد از خود جانشین انتخاب می‌کند زمانی که وقت رحلت حضرت موسی(ع) رسید خداوند برای بعد از او یوشع را به عنوان جانشین و همینطور بعد از حضرت عیسی(ع) پتروس را انتخاب کرد.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) مانند سایر پیامبران به دستور خداوند متعال برای بعد از خود امیرمومنان(ع) را در غدیر خم به عنوان جانشین در هدایت مسلمانان معرفی کرد، بنابراین پذیرش ولایت امیرمومنان(ع) بعد از پیامبر(ص) بر همه پیروان واقعی پیامبر(ص) واجب است.

 

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام سید مهدی سجاد، محقق و پژوهشگر با تبریک ولادت امیرمؤمنان(ع) گفت: امام سجاد(ع) درباره حقوق پدر بر فرزند می‌فرمایند: شما فرزندان باید بر پدر خود احترام گذاشته او را نیازارید و اطاعت کنید زیرا پدرشما مانند ریشه و اصل و شما چون شاخه و فرع هستید اگر پدران شما نبود شما نیز وجود نداشتید.

 

وی افزود: پدران به فرزندان خود هر امری کنند آنها باید اطاعت کنند مگر این‌که پدر امر به گناه یا کار ناشایست داشته باشد که در این صورت فرزند نباید اطاعت کند.

 

این محقق و پژوهشگر در ادامه گفت: در اعمال نیک اطاعت پدر بر فرزند واجب است به عنوان مثال اگر پدر به فرزند خود امر کند که نماز خود را به جماعت بخواند بر فرزند واجب است که نماز را به جماعت بخواند.

 

حجت‌الاسلام سجاد با اشاره به ارتباط روز پدر با ولی‌عصر(عج)، ابراز کرد: امام رضا(ع) درباره رابطه پدری امام عصر(عج) با شعیه می‌فرمایند: آن امام مانند پدری دلسوز و مهربان است بنابراین ما باید به ایشان بوده و اعمال خود را برای رضایت او انجام داده و از کارهایی که سبب نارضایتی ایشان می‌شود دوری کنیم.

 

وی افزود: از مهم‌ترین کارهای ما به عنوان فرزندان امام زمان(عج) دعا و اصرار بر ظهور ایشان نزد خداوند است تا بیاید و ظالمان را مجازات کند این امری است که خود امام زمان(عج) نیز از خداوند خواستار است.

 

این محقق و پژهشگر در پایان خاطرنشان کرد: ما از خدای متعال می‌خواهیم که ظهور آن حضرت را نزدیک کند تا ایشان آمده و افزون بر شیعه بر تمام انسان‌ها کمک کند زیرا امام(عج) افزون بر شیعیان همه انسان‌های پاک را دوست دارند./807/پ202/ح

ارسال نظرات