۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۲۵۸۳۵۱
آیت الله حیدری:

بحران پیری کشور را دچار عقب ماندگی علمی و سیاسی می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بحران پیری کشور را دچار عقب ماندگی علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می کند، گفت: محدودیت نسل، تغییر فرهنگ و مذهب کشور را در پی دارد که هشداری بسیار جدی است.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مسأله ازدیاد نسل باید در کشور فرهنگ سازی شود، گفت: باید خطرات وضررهای محدود کردن نسل به روشنی برای مردم جامعه بیان شود.


وی افزود: دستگاه های تبلیغاتی با استفاده از ابزار هنر و رسانه های گوناگون به ویژه صدا سیما در قالب فیلم و برنامه های اجتماعی می توانند تهدیدهای پیروی از این مسأله را به مردم و جامعه گوشزد کنند، بدنه کشور بدنه ای متدین است از همین رو اگر آگاهی و اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد شاهد تغییراتی خواهیم بود.


امام جمعه موقت اهواز با بیان این که فرهنگ سازی غلط در تولید نسل به وسیله تبلیغات نادرست و کوتاهی دولت ها به وجود آمده است، اظهار داشت: دولت سازندگی و دولت اصلاحات تبلیغاتی مستمری بر محدودیت نسل داشتند که متأسفانه این فرهنگ غلط در کشور نهادینه شده است.


وی ادامه داد: متأسفانه دولت وقت در سال 1368 تذکرات رهبر معظم انقلاب را نادیده گرفته و از دستورات و توصیه های ایشان عدول کردند، این مسأله به مراکز بهداشتی نیز کشیده شد تا آن جایی که بیمه به فرزند سوم به بعد تعلق نمی گرفت؛ متأسفانه در دوره ای میزان بارداری از شش درصد به یک درصد کاهش پیدا کرده بود.


آیت الله حیدری با بیان این که محدود کردن نسل کشور را با بحران های بسیاری رو به رو می کند، ابراز داشت: یکی از مهم ترین بحران ها مسأله فراگیری پیری در جامعه خواهد بود، کشوری که جوان نداشته باشد تحرک و نشاط نیز از آن سلب شده و عقب مانده محسوب می شود.


وی عنوان کرد: تنها راه برون رفت از بحران های آینده کشور مقابله و از بین بردن فرهنگ غلط کنونی در جامعه است، اکثریت جامعه همواره باید جوان بماند؛ امکانات کشور توانایی ظرفیتی بیش از 150 میلیون نفر را دارد، اگر بحران پیری بر جامعه چیره شود همه چیز از دست خواهد رفت.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بحران پیری کشور را دچار عقب ماندگی علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می کند، خاطرنشان کرد: محدودیت نسل تغییر فرهنگ و مذهب کشور را در پی دارد که هشداری بسیار جدی است.


وی با اشاره به وظایف روحانیت و دولت در عرصه مبارزه با محدود کردن نسل گفت: طلاب و روحانیان موظف به روشنگری برای جامعه هستند، دولت نیز برای مقابله با این فرهنگ غلط باید اقدامات لازم و اساسی انجام دهد تا جامعه از داشتند فرزندان زیاد هراس نداشته باشد./1323/ت302/ش

ارسال نظرات