۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۵۸۳۶۳
استاد حوزه و دانشگاه:

رهبری دینی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران هم از لحاظ کیفی، هم کمی و هم در ماهیت با تمام انقلاب های جهان متفاوت است، گفت: از مؤلفه‌های مهم انقلاب اسلامی وجود رهبر دینی است، در انقلاب‌های جهان چنین رهبری که مردم علاوه بر اعتقاد به لیدر بودن، اعتقاد دینی نیز به رهبری و ولایت داشته باشند، نداشته ایم.
حجت الاسلام علمي، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام علمی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران با رهبری مرجعیت دینی و مجاهدت علمایی چون شهید مطهری، بهشتی، قاضی، مدنی و بسیاری علمای دیگر به پیروزی رسیده است، گفت: انقلاب‌های دنیا نوعا کودتا و نه انقلاب بوده‌اند، در حقیقت انقلاب اسلامی ایران ماهیتی متفاوت با انقلاب‌های دیگر نقاط جهان، از نوع غربی یا اسلامی دارد.


مدیر کتابخانه جعفریه حوزه علمیه طالبیه تبریز افزود: از مؤلفه‌های انقلاب اسلامی وجود رهبر دینی است، در انقلاب‌های جهان چنین رهبری که مردم علاوه بر اعتقاد به لیدر بودن، اعتقاد دینی نیز به رهبری و ولایت داشته باشند، نداشته ایم.


استاد حوزه و دانشگاه تبریز در ادامه بیان داشت: از دیگر مؤلفه‌های انقلاب اسلامی، اسلامی بودن انقلاب است، که در دیگر دگرگونی‌های حکومتی جهان قابل مشاهده نیست، همچنین در دیگر انقلاب ها انگیزه مردم دستیابی به آزادی، بهبود اقتصاد، مقابله با تبعیض، عدالت و یا مسائل فرهنگی البته نه به معنای فرهنگ در انقلاب اسلامی، بوده است.


وی مؤلفه دیگر انقلاب را مردمی بودن انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی کاملا مردمی بوده است، انقلاب ایران نه جناحی و نه حزبی بود و همین‌طور مرتبط با طبقه خاص جامعه نیز نبوده است.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این‌که دیگر انقلاب های جهان در حقیقت انقلاب طبقه خاص چون انقلاب کارگری، کشاورزی یا انقلاب صنعتی بود، افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلاب جامع ایدئولوژی و با حضور همه اقشار مردم بود و مربوط به طبقه خاص از جامعه نبود.


حجت الاسلام علمی در پایان با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران هم از لحاظ کیفی، هم کمی و هم در ماهیت با تمام انقلاب های جهان متفاوت است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی صددرصد مردمی بوده و در دنیا چنین انقلابی سراغ نداریم و این ویژگی ها در حقیقت مورد تأیید اندیشمندان دیگر کشور ها نیز است./854/ت302/ح

ارسال نظرات