۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۵۸۳۹۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

حضور بیش از 16 هزار لرستانی در آیین معنوی اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان از استقبال و حضور بیش از 16 هزار نفر در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان خبر داد.
غلامي تبليغات لرستان آغاز مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: سنت نبوی اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است.

وی اعتکاف در ایام‌البیض را از عبادت های  توصیه شده در ماه رجب بیان کرد و افزود: در این ایام افرادی که معتکف می شوند، فرصتی می بایند تا گذشته خویش را مرور کنند.

حجت الاسلام غلامی اظهار داشت: ایام اعتکاف، فرصتی کوتاه و مناسب برای محاسبه ی نفس خویش و خودسازی است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این که در راستای استقبال مردم لرستان به ویژه نسل جوان از برگزاری آیین اعتکاف عنوان داشت: بیش از 150 مسجد در لرستان میزبان معتکفان هستند.

وی در ادامه با بیان این که بیش از 16 هزار نفر در آیین معنوی اعتکاف در لرستان شرکت کردند، خاطرنشان کرد: خرم آباد بالاترین آمار معتکفان را دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به استقبال بانوان لرستانی از آیین معنوی اعتکاف یادآور شد: بیش از  110 مسجد لرستان میزبان بانوان معتکف هستند.

وی با اشاره به برگزاری 80 کرسی تلاوت در مساجد لرستان در ایام اعتکاف بیان داشت: سخنرانی، محافل انس با قرآن، تشکیل حلقه‌های صالحین، پاسخ‌گویی به احکام شرعی انجام اعمال ام‌داوود از دیگر برنامه های اجرایی در ایام اعتکاف است./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات