۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۵۸۴۰۷
مسؤول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان:

مبارزه با بی‌سوادی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج سازندگی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان سوادآموزی را یکی از مهم‌ترین وظایف این دستگاه برشمرد و گفت: در سال جدید با همکاری نهضت سوادآموزی 10 هزار نفر با سن 10 تا 49 سال را تحت پوشش قرار خواهیم داد.
سازمان بسيج سازندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی‌اکبر جعفری، مسؤول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان، امروز در نشست خبری که به مناسبت 17 اریبهشت‌ماه سالروز تأسیس بسیج سازندگی، با حضور اصحاب رسانه در محل مهمان‌سرای سپاه سلمان استان برگزار شد؛ گفت: نظام اسلامی اموری را در کشور تقبل کرده است که اگر این زحمات به گوش مردم برسد تضمین‌کننده وحدت خواهد بود.

 

وی ادامه داد: رسانه‌ای شدن خدمات نظام به مردم به ویژه در سیستان و بلوچستان موجبات دلگرمی عموم را فراهم می‌کند دشمنان از تمام داشته‌های خود برای اختلاف‌افکنی و امنیتی‌کردن چهره استان تلاش می‌کنند ما می‌خواهیم این چهره نادرست را به خدمت‌رسانی و وحدت شیعه و سنی برای سازندگی استان تغییر دهیم.

 

جعفری با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های اجراشده در سال 93 اظهار داشت: در سال گذشته ساخت و مرمت اماکن مذهبی، آموزشی و بهداشتی، تکمیل لوله‌کشی آب روستایی، احداث گلخانه‌ها، احیای قنات‌ها، پرداخت 82 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و عقود اسلامی، را‌ه‌اندازی واحدهای پرورش شترمرغ، زنبورعسل، مرغ و ماهی، قالی‌بافی، تولید کود، پرورش ماکیان و پرورش دام و برگزاری بیش از 2 هزار اردوی جهادی عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، ورزشی و کشاورزی مهم‌ترین اقدامات بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان بوده است.

 

وی بیان کرد: وجه تمایز بسیج سازندگی با سایر دستگاه‌ها دست‌گذاشتن روی نقاطی است که تا به حال هیچ ارگانی به دلیل سخت بودن شرایط کاری صورت نداده است، در روز 17 اردیبهشت همزمان با سالروز تأسیس بسیج سازندگی 47 پروژه اقتصاد مقاومتی و 45 پروژه عمرانی افتتاح خواهد شد که بسیاری از اینها در مناطق صعب‌العبور و دارای مشکل آبرسانی و برق‌رسانی است.

 

مسؤول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان به برنامه‌های این ارگان در سال 94 اشاره کرد و گفت: نخستین برنامه ما در سال جاری ایجاد دهکده‌های اقتصاد مقاومتی است این دهکده‌ها، مکان‌هایی برای تولید و عرضه محصول به صورت یکجا هستند که به این وسیله می‌توان انواع اشتغال را به وجود آورد.

 

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای مردم با اولویت بسیجیان بدون در نظر گرفتن شیعه یا سنی‌ بودن عزیزان مدنظر است، مردم با ارائه طرح توجیهی واحدهای تولیدی خود از ده تا سی میلیون تومان تسهیلات در یافت کنند، هدف ما از اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، مهاجرت معکوس از شهر به روستا است و بر همین اساس هیچ طرحی را در حاشیه شهرها ایجاد نمی‌کنیم.

 

جعفری ابراز داشت: امسال برای برپایی 19 نمایشگاه‌ اقتصاد مقامتی در شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی شده است، این نمایشگاه‌ها برای شناسایی تولیدکنندگان بومی، کیفی سازی محصول آنان و عرضه صحیح در بازار است.

 

وی درباره تسهیلاتی که به جوانان در آستانه ازدواج ارائه می‌شود؛ بیان کرد: ما به جوانانی که برای ازدواج خود با مشکل مواجه هستند از طریق دادن وام حمایت نمی‌کنیم، بلکه به آنان تسهیلات لازم را برای شروع کار تولیدی و اقتصادی می‌دهیم تا در امر ازدواجشان تسریع به عمل آید.

 

مسؤول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان سوادآموزی را یکی از مهمترین وظایف این دستگاه برشمرد و تأکید کرد: در سال جدید با همکاری نهضت سوادآموزی 10 هزار نفر دارای سن 10 تا 49 سال را تحت پوشش قرار خواهیم داد، به این ترتیب که کلاس، معلم و سایر امکانات به صورت رایگان در اختیار بی‌سوادان قرار خواهد گرفت، علاوه بر این مبلغی نیز به فرد تعلق می‌گیرد، عمده دلایل بالابودن آمار بی‌سوادان در استان، اشتغال کاذب به واسطه وجود مرز، عدم تمایل مردم و عدم اطلاع‌رسانی صحیح است که قصد داریم این مشکلات را برطرف کنیم.

 

وی اشاره کرد: در حال حاضر 296 گروه جهادی در استان فعال هستند که امسال نیز 85 گروه جدید به این تعداد افزوده خواهد شد، نخبگان دانشگاهی و حوزوی و پزشکان متخصص بومی و غیر بومی در این گروه‌ها به فعالیت جهادی خواهند پرداخت.

 

جعفری خاطرنشان کرد: برگزاری 220 کارگاه آموزشی و مشاوره ازدواج و افزایش جمعیت، برگزاری اردوهای یک روزه صالحین با حضور 24 هزار نفر از بسیجیان، جمع‌آوری اقلام نقدی برای کمک به محور مقاومت و کمک به ایجاد فضای همدلی و همزبانی بین دولت و ملت با کمک به دولت در عرصه‌های خدمت رسانی چنانچه ما از 11 سال گذشته پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده‌ایم و دولت در این زمینه از ما عقب‌تر است، از دیگر برنامه‌های سال 94 است که امیدواریم سبب ایجاد فضای امن و وحدت آفرین در سیستان و بلوچستان شود./831/پ202/ح

ارسال نظرات