۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۵۸۶۶۵
به همت بسیج طلاب خراسان جنوبی؛

جشنواره ورزشی وحدت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره ورزشی وحدت به همت بسیج طلاب خراسان جنوبی و با هدف وحدت آفرینی میان کودکان و نوجوانان شیعه و اهل سنت در روستاهای شاهرخت، چشمه بید، همت آباد و چاه الله داد در دو رشته طناب کشی و فوتسال برگزار شد.
مسئول بسيج طلاب خراسان جنوبي

حجت الاسلام محمدرضا توکلی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که این جشنواره فرهنگی و ورزشی به همت مؤسسه خیریه الزهرا(س) در شهرستان زیرکوه و به میزبانی روستای مرزی چاه الله داد برگزار شده است، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ورزشی وحدت آفرینی میان کودکان و نوجوانان شیعه و اهل سنت در روستاهای شاهرخت، چشمه بید، همت آباد و چاه الله داد بود که این مسابقات در دو رشته طناب کشی و فوتسال برگزار شد.

 

وی با بیان این که حضرت علی(ع) تنها شخصیتی است که هم در خانه خدا تولد یافت و هم در خانه خدا به شهادت رسید، گفت: بر جوانان و نوجوانان شیعه و اهل سنت واجب است خود را به آن حضرت متصل کرده و از سیره زندگی ایشان بهترین بهره برداری را داشته باشند.

 

مسؤول بسیج طلاب افزود: روز پدر و هفته ولادت حضرت علی(ع) بهترین فرصت برای تقویت وحدت میان شیعه و سنی است و علمای اسلام و جوانان و نوجوانان شیعه و سنی باید از این فرصت برای افزایش وحدت آفرینی در میان خود استفاده کنند تا دشمن نتواند با ابزار تفرقه امت اسلامی و ملت ایران را تضعیف کند.

 

حجت الاسلام توکلی با بیان این که بر همه جوانان و نوجوانان واجب است با اطاعت از خدا در مسیر اصلی اسلام حرکت کنند، اظهار کرد: اگر در مسیر دین مبین اسلام حرکت کنیم می‌توانیم فردای قیامت ادعا کنیم که از پیروان واقعی رسول الله هستیم.

 

وی با اشاره به این که نوجوانان شیعه و سنی به عنوان برادران مسلمان در جامعه جهانی رسالت یکسانی دارند، ادامه داد: ما همه موظف هستیم با اعمال و رفتار خود مروج سنت‌های حسنه اسلامی باشیم و از فضای موجود برای گسترش اسلام استفاده کرده و در این زمینه بهترین الگو برای ما در جامعه اسلامی حضرت علی(ع) و فرزندان مطهر ایشان هستند.

 

وی با اشاره به این که در حاشیه این جشنواره فرهنگی و ورزشی برای نوجوانان کلاس‌های اخلاقی برگزار شد، تصریح کرد: در این جشنواره بیش از 800 نوجوان شیعه و سنی با یکدیگر به رقابت سالم ورزشی پرداختند و از ورزش کردن در کنار یکدیگر لذت بردند و در سال‌های آینده هم بسیج طلاب به برگزاری این قبیل برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان شیعه و اهل سنت ادامه خواهد داد.  

 

لازم به ذکر است، در پایان این مسابقات در رشته طناب کشی تیم‌های شاهرخت، چاه الله داد و چشمه بید مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و در رشته فوتسال نیز تیم‌های چاه الله داد، شاهرخت و چشمه بید اول تا سوم شدند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات