۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۵۸۷۲۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

شخصیت والای حضرت زینب الگوی بسیار مناسبی برای زنان و دختران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به عصمت، پاکدامنی و حلم و بردباری مثال زدنی جضرت زینب (س)، گفت: شخصیت والای حضرت زینب الگوی بسیار مناسبی برای زنان و دختران است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س)، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با خطبه‌های آتشین خود در کوفه و شام تمام حرکت‌ها و اقدامات ناشایست دستگاه اموی و فاسد یزید را زیر سؤال برد و به خوبی چهره شایسته و شامخ اهل بیت عصمت و طهارت را به تصویر کشید و زمینه‌ای را فراهم کرد تا همواره این مکتب الهی و ارزشی چون نور تابان بدرخشد.

 

وی افزود: مقام عصمت، پاکدامنی، شجاعت، حلم و بردباری حضرت زینب کبری(س)، مثال زدنی است و خصایص این بانوی بزرگوار باید الگوی بانوان جامعه ما باشد.

 

حجت‌الاسلام ستوده تصریح کرد: حضرت زینب (س)، زینت و منعکس کننده صفات پدر بزرگوارشان بوده و در حقیقت آن حضرت آشکار کننده حقیقت ائمه اطهار(ع) و رسالت آنها بودند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: بارزترین صفتی که حضرت زینب(س) به مردم نشان داد صفت صبر بر مصائب بود که از پدر بزرگوارش به او ارث رسیده بود به صورتی گفته می شود صبر امام علی(ع) به اندازه ای زیاد بود که به خاطر مصلحت اسلام سختی‌های وارد شده به حضرت زهرا(س) را تحمل کرد.

 

وی با اشاره به القاب حضرت زینب (س)، بیان داشت: حضرت زینب (س) دارای لقب های بسیار شایسته ای است که از جمله آن می‌توان به الصدیقة الصغرى، زینب کبرى، عقیله، موثقه عارفه، عالمه غیرمعلمه، عابده آل على و فاضله و کامله اشاره کرد.

 

حجت الاسلام ستوده با تأکید بر ضرورت الگوگیری بانوان ایرانی و مسلمان از شخصیت حضرت زینب(س) و حضرت زهرا(س)، ادامه داد: رعایت حدود شرعی و الهی به همراه حضور در فعالیت های اجتماعی از سوی این بانوان بزرگوار نشان‌گر این مسأله است که حجاب و عفاف مانع از حضور زن در جامعه نیست و حجاب را نه به عنوان محدودیت بلکه به عنوان مصونیت باید رعایت کرد.

 

وی الگوگیری از حضرت زینب(س) را مایه آرامش و موفقیت در زندگی برای تمامی زنان و دختران بیان و خاطرنشان کرد: تحقق این مهم وظیفه روحانیت است که بانوان جامعه را با چنین شخصیت هایی آشنا کرده و ابعاد زندگی و سیره آنها را تبیین کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل تصریح کرد: عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) بعد از شهادت پدر بزرگوارش امام علی(ع) در کنار امام حسن(ع) از سنگر دین اسلام و ارزش‌های الهی و جایگاه امامت و ولایت دفاع کرد و در مسیر شایستگی‌ها گام برداشت، اما نقطه اوج فداکاری و صبر و حلم آن بانو مربوط به حادثه عظیم کربلا است که همواره از حضرت زینب(س) به عنوان پرچمدار انتقال مفاهیم نهضت حسینی و عاشورایی یاد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ستوده افزود: آن بانوی فداکار در حادثه کربلا در اوج شجاعت و ایستادگی در برابر بدترین انسان‌های روی زمین و در بدترین شرایط از جایگاه اصیل ولایت و امامت امت و همچنین حرکت غرور‌آفرین امام حسین و یاران باوفایش در واقعه کربلا دفاع و ابعاد مختلف این حادثه را در خطبه‌های آتشین و کلام گهربارش به نسل‌های آینده انتقال داد./937/ت302/ح

ارسال نظرات