۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۵۸۹۴۹
آیت الله توکل:

غلبه بر نفس زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم، غلبه بر نفس را زمینه ساز سعادت و تعالی حقیقی انسان دانست.
آيت الله توکل

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید رحیم توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه قم امروز در جمع فعالان مذهبی آمل با بیان این که انسان باید از فرصت های گرانقدری که در زندگی او به وجود می آید نهایت بهره برداری را داشته باشد، گفت: انسانی که در برنامه های گرانقدری چون اعتکاف شرکت کند از مقامات والایی برخوردار است.

 

وی با بیان این که انسان می تواند خود را به جایگاه ارزنده و گرانقدر برساند، افزود: باید از فرصت های زندگی خود به بهترین نحو ممکن و در راستای سعادت و تعالی استفاده کنیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان باید همواره مراقب رفتار و کردار خود باشد که این امور مهم می تواند زندگی انسان را در مسیری ارزشمند و متعالی قرار دهد.


آیت الله توکل با بیان این که انسان به واسطه برنامه هایی چون مراسم معنوی اعتکاف حال و هوای معنوی خوبی به او دست می دهد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم تا شیطان در حال و هوای ارزنده ما خطور نکند.


وی، ادامه داد: انسان باید همواره بر نفس خود غلبه کرده و خودش را سرزنش کند که چرا به اعتکاف رفتم که باید از این امر مهم استفاده شایسته داشته و حال  و هوای ارزشمند آن را در طول سال حفظ کنم.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید قدر خود را به درستی بداند، گفت: حضور در برنامه های مذهبی چون اعتکاف ثواب و پاداش ارزنده ای دارد که باید قدر خود را بدانیم.


آیت الله توکل با تاکید بر این که انسان باید همواره تقوا محوری را سرلوحه امور خود قرار دهد، بیان داشت: انسان باید همواره به یاد حضرت حق بوده و نکند هیچ گاه از یاد خداوند متعال غافل شوید.


وی، ادامه داد: غفلت از ذکر و یاد خدا ضررهای معنوی فراوانی در زندگی اجتماعی، خانوادگی و فردی انسان به همراه دارد.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید همیشه برای ظهور و فرج امام عصر(عج)، سلامتی مقام معظم رهبری، عزت و سربلندی اسلام و مسلمانان بر کفر جهانی دعا کنیم که حضرت حق به برکت انفاس قدسی شما عزیزان دعاها را به استجابت می رساند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات