۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۵۹۰۷۷
قائم مقام شورای عالی قرآن:

ترویج آموزه‌های قرآن در جهان از وظایف شورای عالی قرآن است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام شورای عالی قرآن، گفت: تلاش ما در شورای عالی قرآن این است تا دستورات قرآنی را به بهترین وجه و کیفیت از طریق رسانه‌ها به گوش عالم برسانیم.
 سيد علي سرابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، پیش از ظهر امروز در یازدهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز کشور که در حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن سپاسگزاری از قاریان و مبلغان قرآنی در ایران و سراسر جهان، گفت: فرهنگ قرآنی و تمدن اسلامی مجموعه پازل چند بعدی است که جهان اسلام بیش از هر روز دیگر به هدایت‌ها و بازگشت مسلمانان به آن نیازمند است.

 

وی افزود: تلاش ما در شورای عالی قرآن معرفی قرآن با زیباترین و گویاترین مثال است تا دستورات قرآنی را به بهترین وجه و کیفیت از طریق رسانه‌ها به گوش عالم برسانیم.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن، در ادامه عنوان کرد: امروز ما باید تلاش کنیم دورنمایه این جریان فرهنگی که از سوی جوانان و نوجوانان گسترش پیدا می‌کند از نظر علمی، مهارتی، معرفتی و معنوی تقویت شود.

 

سرابی اظهار داشت: نشست‌های سالانه شواری عالی قرآن در گفت‌وگو با عزیزان قاری سراسر کشور مورد استقبال جامعه قرآنی قرار گرفته است.

 

وی افزود: در سال جاری نیز با همکاری نشر فرهنگ اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در باب فقهی قرائت کارهای خوبی انجام شده که طی فراخوان مقالات برجسته‌ای ارائه شده است، این همان جنبه علمی و مهارتی این جریان علمی است.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن، ابراز کرد: ما امیدواریم که با توجه اساتید برای رشد اعتبار علمی و مهارتی شاگردان در جلسات و موسسات قرآنی اقصی نقاط میهن اسلامی برنامه‌ریزی شود زیرا رشد معنوی و معرفتی مساله بسیار مهمی است.

 

سرابی افزود: بدون رشد علمی و مهارتی حرکت شاگردان جامع و کامل نخواهد بود و دسترسی به هدایت‌های قرآن بدون پاک کردن روح و جسم انسان امکان‌پذیر نیست.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن، در پایان از مرکز فرهنگ و معارف اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان صدا و سیما، شبکه قرآن، رادیو قرآن، شورای توسعه فرهنگی قرآنی و  کمیسیون تبلیغ و ترویج تشکر و خاطرنشان کرد: امیدواریم که این نشست‌ها مقدمه توسعه و ترویج فرهنگ والای قرآنی در سطح جهان اسلام شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات