۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۵۹۱۰۳
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی:

بستر سازی برای زیارت ائمه اطهار مهم‌ترین رسالت نهادهای فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان این که بسترسازی برای زیارت قبور ائمه اطهار(ع) مهم‌ترین خواسته رهبر معظم انقلاب است، گفت: اعزام کاروان‌های زیارتی اقشار کم درآمد به زیارت قبور ائمه در داخل و خارج از کشور بزرگ‌ترین کار فرهنگی برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ دینی در جامعه است.
حجت الاسلام رحيم آبادي - شوراي ائمه جمعه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی رحیم آبادی، مسؤول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به موضوع ساخت زائرسرای بیرجندی‌ها در مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از دستگاه‌های اجرایی بستر سازی زیارت قبور ائمه برای اقشار کم درآمد و روستایی کشور است.

 

وی با بیان این که ساخت زائر سرا برای اقشار کم درآمد خراسان جنوبی خود یکی از بسترهای مهم برای فراهم کردن زیارت قبور ائمه توسط اقشار کم درآمد و بزرگ‌ترین کار فرهنگی است، افزود: ساخت این زائر اسرا نیازمند اعتبار است و باید در این زمینه خیران و کارکنان نهادهای اجرایی مختلف تا جایی که می‌توانند همکاری داشته باشند.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به این که شهرداری و شورای شهر مشهد در سه فاز زمین برای ساخت زائرسرا در اختیار استان‌ها قرار داده است، تصریح کرد: این زائرسراها با نگاه فرهنگی در اطراف حرم و در نزدیکی آن ساخته می‌شود.

 

وی با بیان این که بنیاد زائر کشوری در مشهد به منظور این که موضوع ساخت زائرسرا برای استان‌ها به صورت مردمی دنبال شود، راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: زمین‌های تحویل شده در سه فاز نزدیک حرم است که زمین خراسان جنوبی در منطقه دو قرار گرفته است.

 

مسؤول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان این که زائرسرای بیرجند نیاز به کمک مردمی دارد، ادامه داد: با توجه به این که محدودیت اعتبارات در استان وجود دارد نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه ما باید کارکنان این دستگاه‌ها را برای کمک به زائر سرا تر غیب کنیم.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به این که زیارت امام رضا (ع) ثواب 70 هزار حج مقبول را دارد، افزود: مدیریت، اداره و شکل بهره‌برداری از زائرسرا با بنیاد زائر کشوری و استانی است و در اختیار نیروهای اجرایی و دولت نیست.

 

وی با بیان این که زمین زائرسرای استان 700 متر‌مربع است، تصریح کرد: این زائرسرا در 9 طبقه ساخته می‌شود.

 

لازم به ذکر است، برای این زائرسرا 550 تخت به ارزش هر کدام 26 میلیون و 500 هزار تومان پیش‌بینی شده و همچنین خشت آسمانی پیش‌بینی شده برای آن 88 هزار تومان برآورد قیمت شده است که تمامی نیکوکاران، خیران استانی و کارکنان نهادهای اجرایی مختلف با خرید این تجهیزات و وقف آن می‌توانند در زندگی برای خود یک وقف و صدقه جاریه به جای بگذارند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات