۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۵۹۱۵۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

ارزش های دینی باید محور تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که آموزش و پرورش اسلامی کشور ما توانست در بعد دانش و علوم فرزندانی را تربیت کند که امروز ماهواره به فضا می‌فرستند، گفت: آموزش و پرورش برای تربیت فرزندان این کشور باید برنامه های جدید و به روز مدون کند.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سیدابراهیم میراحمدی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از معلمان این شهرستان افزود: بزرگترین سرمایه معلم علم و دانش او و تربیت دانش آموزان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی معلمان متدین و انقلابی توانستند با علم و پرورش درست روح جوانان در برابر تبلیغات سوء دشمن و رسانه‌های غربی، ماهواره‌ای و مکتب‌های انحرافی نسل ما را سرپا نگه دارند، تصریح کرد: نسلی در ایران تربیت شد که با یک اشاره امام راحل و مقام معظم رهبری، جبهه‌ها را از لشکر اسلام پر و تبلیغات دشمنان را خنثی کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که آموزش و پرورش اسلامی کشور ما توانست در بعد دانش و علوم فرزندانی را تربیت کند که امروز ماهواره به فضا می‌فرستند، افزود: آموزش و پرورش برای تربیت فرزندان الهی و مفید جوانان این مرزبوم برنامه های جدید و به روز مدون کند.

 

امام جمعه گلوگاه با این که باید در مدارس بنیه علمی و تربیتی دانش آموزان تقویت شود، تصریح کرد: انبیاء در تاریخ تزکیه را رواج دادند و امامان برنامه‌های تربیتی قوی و عملی داشتند یعنی با دیدن رفتار و منش آنها مردم درس می‌گرفتند و متنبه می‌شدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شهید مطهری شخصیتی بی نظیر در جهان اسلام است، اظهار داشت: مطالعه در کتب و آثار آیت الله شهید مطهری از مسائل مهمی است که در تعلیم و تربیت اسلامی باید به آن توجه ویژه شود چرا که ایشان در هر رده ای سخنی برای گفتن داشتند و هر کتابی از ایشان سرچشمه هدایت بشریت است.

 

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: شاید در برخی از موارد، ما تنها آوازه او را شنیده باشیم و از کتاب ها و افکار ایشان بهره کافی نبرده باشیم، اما امیدواریم با برخورداری از این آثار و با مطالعه این کتب ارزشمند که بیانگر مغز متفکر این شهید بزرگوار است، در جهت رشد و پیشرفت جامعه و تعلیم و تربیت اسلامی تلاش بیشتری انجام شود.

 

حجت الاسلام میراحمدی افزود: معلمان با همه وجودش در تربیت فرزندان ما تلاش می کند و به همین دلیل باید قدردان تلاش و مجاهدت های آنان در عرصه تعلیم و تربیت باشیم، گفت: معلمان عاشقان رشد جامعه هستند و به نوعی جانشینان پیامبرند و رشد ملت و نجات مردم به دست آموزش و پرورش است.

 

امام جمعه گلوگاه افزود با بیان این که معلمان ما باید با آراسته شدن به اخلاق و رفتار اسلامی، سیره و روش آیت الله شهید مطهری را سرلوحه کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: معلمان رسالت سنگینی در پرورش نسلی انقلابی و دیندار بر عهده دارند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات