۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۵۹۳۰۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وحدت امت اسلامی تنها راه پیروزی در مقابل دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، وحدت امت اسلام را مسأله ای راهبردی عنوان کرد و گفت: امروز تنها راه پیروزی بر توطئه دشمنان وحدت مسلمانان است
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در نشست دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان های قومی، مهم ترین هدف راه اندازی و تشکیل این مجموعه را تقویت وحدت میان قومیت در استان های شمالی عنوان کرد.

 

وی در ادامه به مطالبات مقام معظم رهبری درباره وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند کسی که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کند نه شیعه است و نه سنی؛ به همین دلیل وظیفه مهم این تشکیلات هم تقویت وحدت است.

 

امام جمعه گرگان، وحدت مسلمانان را یکی از موضوعات ریشه داری در اسلام دانست و گفت: این موضوع در زمان خود ائمه هم مورد عنایت بوده و بعد از رحلت پیامبر در این زمینه تلاش های بسیاری شده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نخستین شخصیتی که پس از رحلت پیامبر(ص) و حوادثی که رخ داد برای وحدت تلاش کرد و مقابل توطئه ها ایستادگی کرد، امیرالمومنین علی (ع) بود، خاطرنشان کرد: همه ائمه اطهاری که بعد از امیرالمومنین(ع) فعالیت می کردند نیز سلوک و رفتارشان با مذاهب دیگر دوستانه بود.

 

آیت الله نورمفیدی وحدت را موضوع مورد تأکید بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری دانست و گفت: روایات و احادیث مختلفی درباره اتحاد بین مسلمانان نقل شده است.

 

وی با بیان این که ائمه و معصومین(ع) راه درست را نشان داده اند، گفت: در چهارچوب کلی همه مسلمانان مشترکند، زیرا همه می خواهیم به دستورات خدا و قرآن عمل کنیم و مسلمانی پیدا نمی شود که بخواهد به قرآن خدشه ای وارد شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان اضافه کرد: اهل سنت هم اهل بیت را قبول دارند و به آن ها مراجعه می کنند، به همبن دلیل قرار نیست چون کسی در جزییات چهارچوب ما را قبول ندارد مسلمان نباشد.

 

وی با بیان این که اعتماد خوبی بین شیعه و سنی به وجود آمده است، اظهار داشت: گرچه ممکن است وسایل ارتباطی جدید و برخی رسانه ها که دست جوانان امروز است مشکلاتی ایجاد کنند و تبلیغات منفی داشته باشند، اما شرایط استان ما خوب است و امیدواریم بهتر شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر این که باید همه را همراه انقلاب کرد، گفت: آنچه که مربوط به کلیات نظام است را باید پذیرفت و در مورادی که اختلافی وجود دارد نباید روابط عاطفی را قطع کرد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات