۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۵۹۴۳۹
قائم مقام قرارگاه خاتم الاوصیا:

تحریم ها تنها 10 درصد اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحریم ها تنها 10 درصد اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده اما دشمنان در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای در این زمینه بزرگ نمایی می کنند.
سردار ابراهيم پور - قائم مقام قرارگاه سازندگي خاتم الاوصيا(ص) سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار عظیم ابراهیم پور، قائم مقام قرارگاه خاتم الاوصیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در یادواره بزرگداشت 400 شهید دانش آموز استان خراسان شمالی که همزمان با هفته معلم در محل تالار فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت و حراست از آرمان های شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی موجب تداوم انقلاب و تقویت قدرت نظام اسلامی می شود.

 

وی با بیان این که شهدا علمداران حقیقی انقلاب بوده و حفظ آرمان شهدا موجب تداوم انقلاب اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس مردم ایران در برابر تجاوز رژیم بعث همانند هیچ جنگ دیگر در دنیا نبود چرا که در هیچ جنگی فرمانده گردان 19 ساله، فرمانده تیپ 21 ساله، فرمانده لشکر 23 ساله و فرمانده قرارگاه 25 ساله وجود ندارد.

 

سردار ابراهیم پور اضافه کرد: توانمندی های رزمندگان اسلام بسیار بالا بود به گونه ای که زیر آتش دشمن پلی به طول 14 کیلومتر را با 16 ساعت زمان بر روی دریاچه ای که نیزاز بود ساختند، اقدامی که در هیچ جنگی سابقه نداشت و به جز در سایه ایمان و اعتقاد قلبی نیز ممکن نبود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که پس از شکست دشمنان در عرصه تهاجم نظامی به ایران، رویکردها و نقشه های آنها تغییر کرد، افزود: دشمنان راهکارهای متفاوتی از جمله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، تهدید، ترور، تحریم و غیره را برای به زانو درآوردن ملت ایران در پیش گرفتند اما به فضل الهی تمامی نقشه های شوم آنها نقش بر آب شد.

 

سردار ابراهیم پور تصریح کرد: یکی از توطئه های ویژه دشمنان تحریم اقتصادی ملت ایران بود تا بتوانند با موضوع اقتصاد به هدف سیاسی خود که خسته کردن مردم و قرار دادن آنها در برابر نظام اسلامی بود، برسند.

 

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه در زمینه تحریم ها، در حالی که تنها 10 درصد اقتصاد کشور تحت تأثیر تحریم ها قرار گرفته است، دشمنان نظام اسلامی در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای اقدام به بزرگ نمایی آن کرده و سعی دارند مردم را نسبت به انقلاب و نظام ناامید و بدبین کنند.

 

سردار ابراهیم پور خاطرنشان کرد: تحریم های دشمنان می توانست اثرات به مراتب بیشتری داشته باشد اما نخبگان ایرانی کمر همت بسته و آستین های خود را بالا زدند و مؤفق شدند تقریبا تمامی گلوگاه های تحریم را ببندند.

 

وی تصریح کرد: بزرگ کردن موضوع فرار مغزها ناصحیح است چرا که غالب نخبگان کشور خدمت به سرزمین خود را انتخاب کرده و با وجود آنها ایران اسلامی روز به روز در عرصه های مختلف پیشرفت می کند.

 

سردار ابراهیم پور با یادآوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیرامون لزوم تکیه بر توان داخلی و ظرفیت های درونی کشور، خاطرنشان کرد: رهبری از وضعیت موجود نخبه ها و افراد خلاق و ایده پرداز در کشور اطلاع دارند که این اندازه بر استفاده از توان آنها تأکید می کنند.

 

محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم برپایی این گونه محافل تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سعی کنیم راه آنها را در زمینه های مختلف ادامه دهیم.

 

وی اضافه کرد: شهدای دانش آموز الگوی همه ما هستند چرا که عزت و شرف امروز خود را مدیون آنها هستیم به همین دلیل نیز می بایست خاطرات و زندگینامه های آنها از سوی دانش آموزان مورد مطالعه و توجه قرار گیرد.

 

گفتنی است، برپایی نمایشگاهی از تصاویر و آثار شهیدان، تقدیر از خانواده شهدا، ختم قرآن و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های حاشیه ای دهمین یادواره 400 شهید دانش آموز استان خراسان شمالی بود.

 

خراسان شمالی دارای دو هزار و 772 شهید، هفت هزار و 43 جانباز، 400 آزاده و 33 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس و پس از آن برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند.

 

در دوران هشت سال دفاع مقدس 400 دانش آموز از پشت نیمکت های مدارس استان خراسان شمالی، به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافته و به فیض شهادت نائل آمدند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات