۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴
کد خبر: ۲۵۹۵۰۴
دادستان کل کشور:

نهیب و هشدار رهبر انقلاب موجب عقب نشینی کاخ سفید شد

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب به مقامات آمریکایی، گفت: به فاصله یک روز از این فرمایشات، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که بهترین گزینه برای آمریکا مذاکره است.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور شامگاه پنجشنبه در گردهمایی طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، زیربنای تفکر و اندیشه حضرت امام(ره) را در جمله معروف« عالم محضر خداست» دانست و تاکید کرد: جلوه این مهم در تمام وجود و زندگی سیاسی، اجتماعی و فردی حضرت امام متبلور بود
 
وی افزود: حیات امام به حیات ظاهری نیست، بلکه به حیات راه، خط و هدف و آرمان ایشان است؛ خوشبختانه روز به روز جلوه و شعاع این انقلاب و حرکتی که حضرت امام بنیان گذاشتند بیشتر می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با تجلیل از شخصیت سید حسن نصرالله دبیرکل شجاع حزب الله لبنان، اظهار داشت: وجود نازنین این سید بزرگوار سراسر اخلاص و کار برای خدای متعال است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اهتمام جدی طلاب به درس و بحث، ابراز داشت: طلبه باید به لحاظ علمی قوی باشد، اما خودسازی برای کسانی که می خواهند کادرسازی کنند امری بسیار لازم است و بهترین مکان برای این کار فضای نورانی حوزه های علمیه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: عالمی که می خواهد آسیب شناس و آسیب زدا باشد، باید ظرف دل معنوی بسیار خوبی داشته باشد و به معنای واقعی کلمه مهذب باشد.
 
وی اضافه کرد: عرصه های اجتماعی فراز و فرود دارد، طلبه و عالم درد شناس که می خواهد با مردم باشد تنها در صورتی که ظرفیت داشته باشد می تواند به درستی تصمیم بگیرد.
 
دادستان کل کشور با تجلیل از مدیریت داهیانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: اداره نظامی با این همه دشمن و معاند ظرفیت بسیار بالایی می خواهد و رهبر معظم انقلاب واجد چنین ظرفیتی آن هم در حد اعلای آن هستند.
 
وی همچنین به توطئه های دشمن برای تضعیف جایگاه روحانیت و مرجعیت اشاره کرد و بیان داشت: با وجود تمام این توطئه ها، طبق گزارش های دقیق، همچنان با گذشت سی و پنج سال از عمر انقلاب اسلامی، روحانیت مطمئن ترین گروه مرجع برای مردم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: روحانیت محبوب قلوب است، صیانت از این جایگاه مهم و اثرگذار وظیفه همه ما است.
 
دادستان کل کشور همچنین گریزی به مذاکرات هسته ای زد و با یادآوری فرمایشات مهم و جامع رهبر معظم انقلاب در این باره در دیدار معلمان و فرهنگیان، ابراز داشت: به دنبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب و هشدار ایشان به آمریکایی ها، امروز سخنگوی کاخ سفید عقب نشینی و اعلام کرد که بالاترین و برترین گزینه از دید آمریکا مذاکراه با ایران است و این اثرگذاری سخنان رهبری را می رساند.
 
نماینده مردم خراسان جنوبی همچنین به وضعیت این استان محروم اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی کارها و فعالیت های بسیار خوبی برای محرومیت زدایی از این منطقه انجام شده اما هنوز جا برای کار وجود دارد.
 
وی بیان کرد: توسعه یافتگی برای خراسان جنوبی امری لازم است و دولت و مجلس به این نکته باید به عنوان یک ضرورت توجه کنند، لکن باید مراقب آسیب ها و آفات توسعه نیز بود و این مساله نیز نیاز به مراقبت و رصد دقیق دارد.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری مردم خراسان جنوبی را مردمانی مؤمن، انقلابی و ولایی توصیف و تصریح کرد: با وجود موقعیت خاص جغرافیایی خراسان جنوبی، این استان کمترین میزان جرم و جنایت را دارد و این مساله نیز نتیجه فرهنگ مردم و پایبندی آنان به ارزش های دینی است. /924/پ202/ج
 
ارسال نظرات