۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۵۹۵۲۷
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل:

بهره گیری از ظرفیت امامزادگان زمینه ساز توسعه فرهنگی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، گفت: باید توجه خاصی به فضای موجود در امامزادگان صورت گیرد که بهره گیری شایسته از این اماکن متبرکه زمینه ساز توسعه فرهنگی می شود.
رييس اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، امروز در مراسم آغاز عملیات پروژه بازسازی و توسعه تربت خانه بقعه متبرکه امام زاده محمد(ع) روستای نوگردن از توابع بخش امام زاده عبدالله(ع) شهرستان آمل با بیان این که باید محبت و مودت به اهل بیت(ع) بیشتر شود، گفت: آن هایی که دستگیری و کمک می کنند افرادی خاص بوده که پیامبر گرامی اسلام می فرماید این ها مخصوص شفاعت من قرار می گیرند و در روز قیامت در بهشت زائر آن ها می شوم.


وی با اشاره به این که امامزادگان از مقام ارزنده و والایی برخوردار هستند، بیان داشت: حرمت امامزادگان و بقاع متبرکه بسیار است که باید اهتمام شایسته ای در راستای تکریم این بزرگان وجود داشته باشد.


حجت الاسلام علیخانی، افزود: خداوند متعال در زمین بقاعی قرار داده که اماکن رحمت شده و نظر خاص حضرت حق در آن قرار دارد و یکی از مکان هایی که پروردگار متعال به آن عنایت دارد حرم امام زادگان است تا مردم آن را عبادت کرده و به نتیجه برسند.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به سخنی از آیت الله بهجت، تصریح کرد: لازم نیست انسان در پی این باشد به خدمت حضرت ولی عصر(عج) تشرف پیدا کند بلکه شاید خواندن دو رکعت نمازو توسل به ائمه اثرگذار و بهتر باشد که باید به امام زادگان بسیار سر بزنیم و نباید از آن بزرگواران غافل باشیم.


وی با بیان این که باید توجه خاصی به فضای موجود در امام زادگان صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید تا توان داریم برای این نقطه به کار گیری کنیم که فضای مذهبی و توریستی در آن قرار دارد.


حجت الاسلام علیخانی، بیان داشت: درخواست داریم تا جلسه شورای اداری شهرستان در یکی از مناطق امام زادگان توریستی برگزار شود و آن را به مسوولان بشناسانیم تا سرمایه گذاری شود که هم دین مردم محفوظ می ماند و هم فضای پاک و سالم جسمی و معنوی در آن قرار دارد.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که آمل بقاع متبرکه ای چون امام زاده عبدالله(ع) دارد که می تواند به قطب مذهبی و توریستی تبدیل شود، گفت: سیاست سازمان اوقاف و امورخیریه در اتمام پروژه های نیمه کاره است که در 10 بقعه متبرکه شهرستان عملیات عمرانی در حال اجرا است.


وی با تاکید بر این که نگاه ما برای بازسازی بقاع متبرکه به سمت مردم است که باید با همدلی و وحدت این بقاع را بسازیم، بیان داشت: مردم صاحبان اصلی مساجد و اماکن متبرکه و مذهبی هستند.


یحیی عسگری پور، بخشدار امام زاده عبدالله(ع) شهرستان آمل در این مراسم با گرامی داشت فرارسیدن ماه رجب و مناسبت های این ماه، تصریح کرد: باید اهتمام ارزنده و والایی در راستای تکریم و پاسداشت مقام امام زادگان وجود داشته باشد.


وی با اشاره به این که بخش امام زاده عبدالله(ع) متشکل از کوهستان، جنگل، جلگه و رودخانه است، گفت: این بخش از چنین ظرفیت هایی برخوردار بوده که از موهبت های الهی است و در کنار آن وجود امام زادگان چون نگین ارزشمندی می درخشد.

 


بخشدار امام زاده عبدالله(ع) با بیان این که 16 امام زاده در این بخش وجود دارد، افزود: یکی از نعمت های بزرگ آرامش روحی و روانی است که حضور در این اماکن متبرکه زمینه های لازم را در این راستا فراهم می کند.


وی، خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی و انقلاب ما است تا شرایط را مهیا کنیم تا مناطق مذهبی توریستی حفظ شده که ثمرات و برکات بسیاری دارد./1314/پ202/ب4

ارسال نظرات