۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۵۹۹۱۸
سخنران حرم مطهر رضوی:

مدیریت زمان از ویژگی های اولیاء الله است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: از ویژگی های اولیای خداوند مدیریت فرصت و زمان است که حضرت موسی بن جعفر(ع) بر این مدیریت با چهار محور تأکید کرده‌اند.
حجت الاسلام مرتضي دهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، سخنران حرم مطهر رضوی ظهر امروز با تبیین سیره امام موسی کاظم(ع) در رواق امام خمینی(ره) اظهار داشت: تبیین سیره معصومین شامل گفتار و کلام آن ها نیز می شود و هدف از نقل کلام و روایت نیز توجه و به کار بستن آن ها در زندگی است.

 

وی تصریح کرد: به تعبیر امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره کلام امام نور است که انسان را در مسیر هدایت و کمال قرار می‌دهد، برای عمل به دستورات دین ابتدا به معرفت دین نیازمندیم؛ اساس دین ما معرفت است؛ عمل بدون معرفت بی فایده و پوچ است.

 

حجت الاسلام دهشت با بیان این که از ویژگی های اولیای خداوند مدیریت فرصت ها و بهره برداری از زمان بوده است، گفت: حضرت موسی بن جعفر(ع) بر مدیریت ساعت های عمر با چهار محور تأکید کرده‌اند که یک چهارم آن به مناجات با خدا اختصاص داده شود؛ عبادت بخشی از زندگی و برای شکر و سپاس از نعمت های الهی است.


وی افزود: بخش دیگری از زندگی به امر معاش و تأمین معیشت باید پرداخته شود؛ البته در این مورد مجاهد در راه خدا و دانش پژوه استثناء است، ارتباط اجتماعی از دیگر بخش هایی است که امام موسی کاظم(ع) در مدیریت زمان به آن سفارش کرده‌اند؛ اسلام مخالف دوست‌یابی و ارتباطات اجتماعی نیست به شرطی که در حلال و در چهارچوب دین باشد.


سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: فرصتی را به لذت های حلال اختصاص دهید؛ سه بخش دیگر را این مورد تنظیم می‌کند متأسفانه برخی لذت حلال و تفریح سالم فدای سه موارد دیگر می کنند که سبب آشفتگی روح و جسم می شود؛ لذت حلال از یک ساعت خواب تا تفریح های خانوادگی را شامل می شود.


وی با بیان این‌که برنامه نداشتن در زندگی، دین ما را به خطر می اندازد، ابراز کرد: متأسفانه با تأخیر برگزار شدن همایش های مختلف یا بهره کافی نبردن از زیارت ائمه در حرم‌های مطهر از نمونه های هدر دادن زمان است.


حجت‌الاسلام دهشت تأکید کرد: باید در نشر و ترویج هر آنچه که از سیره اهل بیت(ع) می‌آموزیم، کوشا باشیم؛ آن ها را به دیگران بیاموزیم زیرا ثواب رشد این معارف ثواب بزرگی است؛ به ویژه در عصر امروز امکانات و ابزار پیشرفته‌ای که به سهولت در اختیار ما قرار گرفته، می توانیم در تولید و توسعه این موضوعات به کار گیریم به جای این که با سرگرم شدن با موارد بیهوده وقت، هزینه و هم ابزار خود را هدر دهیم که هم در این دنیا و هم در آخرت در خسران و زیان باشیم.


وی تصریح کرد: بر محتوای کلی مطالبی که به وسیله شبکه های مجازی و پیامک ها ارسال می کنید، بسیار دقت و مراقبت داشته باشید.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: در قیامت اعمال انسان ها مانند طبق‌هایی به او نشان داده می شود برخی از طبق ها خالی است که وقتی سؤال می‌کند از چیستی آن، پاسخ می‌شنود ساعت های خالی عمر هدر رفته اوست.


حجت الاسلام دهشت افزود: نقل است سیدبن طاووس کار مباحی در طول عمرش نداشته است؛ مباح اعمالی است که نه پاداش و نه عقاب دارد؛ بنابراین او به همه زندگیش رنگ خدایی داده بوده است به طور مثال غذا خوردنش که نوعی کار مباح بوده است را با نیت نیرو گرفتن برای عبادت و خدمت به خلق انجام می‌داده است از این رو هیچ گونه کار مباحی نداشته است./1308/پ202/ح

ارسال نظرات