۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۶۰۰۶۵
سخنران حرم رضوی:

اصل امامت و ولایت باید در وجود انسان نهادینه شود

خیرگزاری رسا ـ سخنران حرم رضوی با تأکید بر معرفت امامت، ولایت و وصایت، گفت: اصل امامت و ولایت از اصولی است که باید با باور حقیقی آن در دل نهادینه شود.
حجت الاسلام محمد جمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جمالی، سخنران حرم مطهر رضوی، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم در رواق امام خمینی(ره) با تأکید بر معرفت اهل بیت و اوصیای الهی اظهار کرد: از خداوند طلب کنید نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) آنچنان که در شأن آن ها است، معرفت پیدا کنید، آنچنان که در شأن آن ها است مرید، محب، ارادتمند و پیروِ آن ها باشید و به بالاترین معرفت حقیقی وجودی آن ها دست پیدا کنید.

 

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب که نزد ایشان بود، گفتند: امروز همه افراد چه اهل صالح و غیر صالح و امام خود را نیز می بینی اما زمانی شگفت انگیز فرا می رسد که همه کس را می بینی جز امامت، که اگر در آن زمان واقع شدید بر شما باد اول عرفان و معرفت؛ به طور اساسی شناخت و معرفت پیدا کنید و تنها داعیه دین نداشته باشید.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) این جملات را به کسی عرضه می داشتند که مؤمن، ولایتی و آنقدر به امام نزدیک بود که نزد ایشان رفت و آمد داشت.

 


وی با بیان این که عرفان بر دو نوع خاص و عام است، افزود: عرفان خاص مختص عبّاد و زهاد است، اهل سیر و سلوک الی الله که انسان در شرایطی خاص اگر دنبالش برود به آن می رسد که عرفان خاص توصیه نشده است.

 


حجت الاسلام محمد جمالی بیان کرد: معرفت و عرفان مدنظر امام(ع) باور وجود خدا، معرفت به توحید و باور حقیقت جایگاه نبوت همچنین معرفت امامت، ولایت و وصایت است؛ عرفان به حق حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع).


سخنران حرم مطهر رضوی تأکید کرد: اصل امامت و ولایت از اصولی است که باید به آن معتقد بود و در دل و جان باید به وجود آید و نهادینه شود.

 

وی با بیان دعای «اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک. اللّهم عرفنی نبیک فانک ان لم تعرفنی نبیک لم اعرف حجتک. اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرّفنی حجتک ضللت عن دینی» اظهار کرد: در این دعا از خداوند طلب کنیم خودت را آنطور که باید بشناسیم به ما بشناسان، آن طور که تو می خواهی رسولت را بشناسیم به ما بشناسان، آنطور که دوست داری امام حجت تو را روی زمین بشناسیم به ما بشناسان نه آن گونه که ما خود می پسندیم زیرا این دو باهم متفاوت هستند.

 


وی با بیان این که اگر به عنوان شیعه امیرمؤمنان دنبال معرفت علی(ع) هستیم، دنبال حقیقت باشیم زیرا مقام والایی است که در آن گمراهی و مخالفت با دین راه ندارد، افزود: نقل است از امام صادق(ع) اگر هدایت راستین می خواهید خداوند آن را معدود و منحصر به درخانه ما اهل بیت کرده است، زیرا ما محکم ترین سند خداوندی هستیم که هر کس به سوی ما آید نجات پیدا می کند و هر کسی دوری کند تمام عمرش را سرگردان و گمراه خواهد بود و در ظلمات غرق می شود./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات