۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۶۰۲۴۲
عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس:

بیش از 80 درصد فعالیت‌های قرآنی از سوی بانوان انجام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اشاره به حضور ارزنده بانوان در فعالیت های قرآنی کشور، گفت: بیش از 80 درصد فعالیت های قرآنی جامعه از سوی بانوان انجام می شود.
لاله افتخاري نماينده مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری نماینده مجلس در جلسه هم اندیشی بررسی سیاست های ارتقای فعالیت های قرآنی بانوان با نگاهی به چالش ها و راهکارها که بعد از ظهر امروز در ساختمان شهید محلاتی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با اشاره به حضور ارزنده بانوان در فعالیت های قرآنی کشور، گفت: بیش از 80 درصد فعالیت های قرآنی جامعه از سوی بانوان انجام می شود.

 

وی با انتقاد از عدم حضور بانوان در تصمیم گیری های قرآنی اظهار داشت: شرکت در مسابقات بین المللی از جمله فعالیت هایی است که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم.

 

این نماینده مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مهم ترین و نکته کلیدی از سوی ایشان تهیه طرحی از سوی فعالان قرآنی است و این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

 

افتخاری با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری برای ارتقای فعالیت های قرآنی عنوان کرد: از سوی مرکز پژوهش های قم طرحی انجام گرفت که در این طرح نگاه علما وجود دارد.

 

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اشاره به حضور بهترین اساتید از مصر و ایران، برای مسابقات قرآنی عنوان کرد: از سوی کمیته فقه و قرآن پژوهش هایی انجام شد و تجلیل از بانوان قرآنی در مسابقات قرآنی و همچنین توسعه فعالیت قرانی در 18 جلسه برگزار شد.

 

افتخاری با اشاره به در نظر گرفتن بودجه برای فعالیت های قرآنی اظهار داشت: بخشی از این بودجه برای حوزه علمیه در نظر گرفته شده و از سوی دستگاه ها در سه حوزه ترویج و تبلیغ و آموزش اقدامات شایسته ای انجام شده است.

 

وی به بحث بیمه فعالان قرآنی اشاره کرد و افزود: با معاون وزیر صحبت شد و بودجه 10 میلیارد تومانی تا تشکیل صندوق مستقلی در نظر گرفته شد.

 

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اشاره به فعالیت های مرکز پژوهش های اسلامی در قم عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت های قرآنی از جمله اهدافی بود که از سوی این مرکز مورد توجه قرار گرفت.

 

افتخاری با بیان اینکه بودجه تشکل های مردم نهاد را در سطح کلان ملی نمی توان از سوی سازمان ها تعیین کرد، اظهار داشت: باید قرارگاهی برای تشکل های قرآنی مردم نهاد تشکیل شود.

 

وی با اشاره به بودجه هایی که برای مقابله با بی سوادی قرآن در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: تنها خواندن قرآن کافی نیست و باید تدبر و عمل به فرامین قرآن شود.

 

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس با بیان اینکه نباید به تشکل های مردم نهاد بی توجهی شود، گفت: تشکل مردم نهاد دولت ها بودجه کم در یافت می کنند و 15 میلیارد تومان برای تشکل های مردم نهاد بوده است.

 

وی در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: انشاءالله زندگی قرآنی داشته باشیم و فعالیت های قرآنی بانوان به صورت برجسته ای نشان داده شود./818/پ202/ب4

ارسال نظرات