۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۶۰۳۳۹
آیت‏الله علوی گرگانی:

همه اقشار جامعه و مسؤولان باید در حفظ نظام بکوشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‏الله علوی گرگانی در دیدار با کارکنان استانداری گفت: همه اقشار جامعه به خصوص مسؤولان نظام باید در حفظ نظام و ولایت فقیه بکوشند زیرا که اطاعت از رهبری واجب است.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از معاونان و کارکنان استانداری قم  قبل از ظهر امروز با حضرت آیت‏الله محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار کردند.

 

 در این دیدار حضرت آیت‏الله علوی گرگانی با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: انسان مومن باید همه دستورات زندگی خود را از قرآن دریافت کند، همه باید سعی کنند که زندگی خود را با قرآن تطبیق دهند و مسیر سعادت خود را به این وسیله هموار کنند.

 

 وی در ادامه افزود: قرآن برای همه طبقات انسانی و اجتماعی برنامه ریزی کرده است و راه صحیح و رستگاری را برای همه انسان‏ها در هر قشر و طبقه‏ای بیان کرده است.

 

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام علی(ع) از نهج‏البلاغه ابراز داشت: امام علی(ع) تأکید می‏کند که قرآن جز جوهر و کاغذ چیزی نیست بلکه نیاز به مترجم و مفسر دارد که می‏تواند مطالب قرآن را برای مردم بیان کند، آن مفسر و مترجم قرآن کسی جز اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیست و به همین سبب بشر در همه زمان‏ها نیاز به امام معصوم دارد.

 

 

 وی با اشاره به آیه 15 سوره مبارکه حجرات خاطر نشان کرد: آنهایی که به خدا و پیامبر(ص) ایمان بیاورند و در اعتقاد خود نیز مشکوک و مردد نباشند آنها مومنان صادق هستند، تاریخ پر است از افرادی که پیرو پیامبران بودند و سنگ دین را بر سینه می‏زدند اما در ادامه به سبب وجود شک در سینه از راه راست منحرف شدند و به شقاوت رسیدند.

 

 حضرت آیت‏الله علوی گرگانی با تأکید بر بصیرت افزایی تأکید کرد: در طول تاریخ انقلاب نیز افرادی بودند که که در راس نیروهای انقلابی بودند و حتی برای انقلاب زندان‏ها و شکنجه‏ها دیدیند اما به سبب عدم ایمان راسخ به انقلاب و اهداف آن علیه انقلاب ایستادند.

 

 وی به تفسیر ادامه آیه پرداخت و تصریح کرد: این آیه تأکید می‏کند که برای رسیدن به رستگاری باید با مال و جان برای کسب اهداف اسلام و خداوند جهاد کرد.

 

 حضرت آیت‏الله علوی گرگانی اظهار داشت: همه مسؤولان باید متوجه باشند که حقی از کسی در این جامعه تضییع نشود به خصوص مسؤولان اجرایی و استانی که در فعالیت‏ها به مسائل جزیی تری می‏پردازند.

 

 وی در پایان تصریح کرد: همه اقشار جامعه به خصوص مسؤولان نظام باید در حفظ نظام و ولایت فقیه بکوشند زیرا که اطاعت از رهبری واجب است  و حکم ایشان در واقع حکم امام زمان(عج) است./1329/پ202/ش


ارسال نظرات