۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۶۰۳۶۸
امام جمعه فارسان:

تکمیل مصلای فارسان از مهم‌ترین اولویت های فرهنگی این شهرستان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان تکمیل مصلای فارسان را از مهم ترین اولویت های فرهنگی این شهرستان دانست و گفت: به جرأت می توان گفت نماز جمعه ای که در شهر فارسان برگزار می شود هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در استان کم نظیر است.
امام جمعه فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، پیش از ظهر امروز در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری و مجموعه مدیران ادارات این شهرستان، با تشکر از سفر سرزده استاندار به شهرستان و پیگیری مشکلات، اظهار داشت: به لطف الهی، همدلی و همکاری خوبی بین مجموعه مدیران شهرستان و امام جمعه برقرار است تا آن جا که می توان این همدلی و همزبانی را یکی از مصادیق بارز تحقق شعار سال بیان کرد.

 

وی با تأکید بر این که رفع مشکلات اولویت دار شهرستان فارسان باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد، اظهار داشت: توجه به بحث امور فرهنگی و همچنین بخش تولید و سرمایه گذاری و رفع مشکلات مناطق گردشگری در رأس امور قرار دارد.

 

امام جمعه فارسان، کمبود مسجد در شهر فارسان و عدم تکمیل مصلای نماز جمعه این شهر را از مهم ترین مشکلات بخش فرهنگی شهرستان دانست و افزود: در شهر فارسان با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر، تنها 5 مسجد وجود دارد که این تأسف بار است.

 

این مقام مسؤول ساخت مسجد و سر و سامان دادن به امور دینی را وظیفه مردم دانست و اظهار داشت: ما بر این باور هستیم که مردم خود متولی امور دینی در شهرستان هستند که باید به میدان بیایند و در راه دین خود را هزینه کنند و بدانند که اجر و ثواب عظیمی در انتظار آن ها است اما این بدان معنا نیست که مسؤولان و متولیان امور فرهنگی بیخیال شوند و کاری انجام ندهند.

 

حجت الاسلام جمالی زاده با اشاره به این که شهرستان فارسان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در همه زمینه ها است که باید از آن ها استفاده کرد، وجود حوزه علمیه برادران و خواهران در این شهرستان را از بزرگ ترین نعمت های الهی دانست و خواستار توجه ویژه مسؤولان به رفع مشکلات زیربنایی آن ها شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان به استقبال بی سابقه و باشکوه مردم از نماز جمعه مرکز این شهرستان اشاره کرد و افزود: به جرأت می توان گفت نماز جمعه ای که در شهر فارسان برگزار می شود هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در استان کم نظیر است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که متأسفانه به دلیل آماده نبودن مصلای شهر فارسان، بسیاری از نمازگزاران هر هفته برای اقامه نماز جمعه با مشکل مواجه می شوند، گفت: تا به امروز بیش از 3 میلیارد تومان هزینه خرید بخشی از زمین و ساخت و ساز مصلای نماز جمعه شهر فارسان شده است که پیش بینی می شود این پروژه ماندگار برای تکمیل، نیاز به اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان دیگر داشته باشد.

 

حجت الاسلام جمالی زاده همچنین توجه به مراکز گردشگری در این شهرستان را ضروری دانست و افزود: باید هم به وضعیت بهداشتی و نظافت این مراکز توجه صورت گیرد و هم مکانی برای اقامه نماز در این مراکز دینی پیش بینی شود./9457/202/ب4

ارسال نظرات