۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۶۰۵۳۹
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

در مذاکرات هرگز به طرف مقابل باج نخواهیم داد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تهدیدات بی پایه و اساس آمریکا و غرب برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران، گفت: ملت ایران هر کجا که احساس کند عزتش زیرسؤال می‌رود، بی‌درنگ میز مذاکره را ترک می‌کند.
 منصور حقيقت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، منصور حقیقت پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در جمع فعالان سیاسی استان اردبیل، با اشاره به مذاکرات هسته ای و لحن تحقیرآمیز دولتمردان و نظامیان آمریکایی در مورد توافق هسته‌ای، خاطرنشان کرد: موضع و نگرانی و دغدغه نمایندگان مجلس همان مسایلی است که رهبر معظم انقلاب بارها در مورد آن متذکر شده اند، بنابراین آمریکایی‌ها باید به این رفتار خود پایان دهند، در غیر اینصورت این نگرانی‌ها به یک اقدام علمی منجر می‌شود.

 

وی با بیان این که ایران اسلامی قطعاً نسبت به تهدیدات بی پایه و اساس سران آمریکایی واکنش نشان می‌دهد، افزود: مجلس و دولت در قبال این نوع رفتار آمریکایی ها قطعاً حقوق ملت ایران را مطالبه می‌کند، بنابراین در پی بررسی اقدامات عملی و واکنش‌های مناسب در این حوزه هستیم.

 

حقیقت پور با بیان اینکه چند سناریو در قبال این حرکت آمریکایی ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شده است، تصریح کرد: در کمیسیون امنیت ملی مجلس چند سناریو طراحی شده که در زمان مناسب به صحن علنی ارائه می‌شود تا به رفتارهای زننده مسؤولان آمریکایی در قبال مردم ایران پاسخی جدی داده شود.

 

وی با اشاره به تلاش کشورهای غربی و آمریکا برای باج گیری بیشتر از ایران در مذاکرات هسته ای، بیان داشت: آمریکا و کشورهای غربی در حال انجام مانور قدرت هستند تا بتوانند با ایجاد ترس و دلهره به خواسته های خود دست یابند در حالی که این اقدامات مانوری توخالی و پوچ بیشتر نیست.

 

حقیقت‌پور با اشاره به این که ما باید شکرگزار رهبران الهی خود باشیم، افزود:بیانات رهبر معظم انقلاب همانند فرمایشات امام حسین (ع) در روز عاشورا بود که فرمودند، هرگز زیر بار ذلت نمی‌رویم.

 

وی به این سخن اوباما که ایران در هشت سال جنگ نشان داده که اهل عقب‌نشینی نبوده و مقاومت می‌کند، اشاره کرد و افزود: آنها می‌دانند که در مقابل توان بازدارنده ایران اسلامی نمی توانند کاری انجام دهند و عرصه مذاکره نیز عرصه منطق و استدلال است و چون دارای استدلال و منطق نیستند دست به تهدید و مانور قدرت پوچ می‌زنند.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: ملت ایران هر کجا که احساس کند عزتش زیرسؤال می‌رود، بی‌درنگ میز مذاکره را ترک می‌کند.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تذکرات و هدایت های مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: اظهارات مقام معظم رهبری در مورد توافق هسته‌ای حاوی این پیام به جهانیان است که ما در مذاکره جدی هستیم و مذاکره را برای توافق انجام می‌دهیم.

 

وی گفت: ما با همین نگاه رهبری مبنی بر توافق عادلانه وارد مذاکرات شدیم، در غیر این صورت دلیلی نداشت که سه چهار سال خود را درگیر کنیم در حالی که ما وارد مذاکرات شدیم تا توافق حاصل شود با این شرط که توافق عادلانه باشد.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: توافق باید بر پایه حفظ حقوق هسته‌ای باشد چر که اگر ما اهل توافق نبودیم، مذاکره نمی‌کردیم و بر این اساس قطعاً هر گفت‌و‌گویی که بتواند منافع ملی ما را در بخش هسته‌ای تضمین کند، مد نظر است.

 

حقیقت‌پور با بیان این که تیم مذاکره‌کننده براساس وظیفه و حساسیت‌های رهبری و شورای عالی امنیت ملی مذاکرات را انجام می‌دهد، تأکید کرد: ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم بلکه مذاکره را برای توافق عزت‌مدارانه پیگیری می‌کنیم و توافقی  که عزت ما را حفظ و تضمین کند، پای آن هستیم.

 

وی با بیان این که در صورت حفظ حقوق هسته‌ای‌ خودمان آماده توافق هستیم، بیان کرد: بیانات اخیر مقام معظم رهبری بحث جدیدی نیست و تکرار بحث‌های قبلی است مبنی بر اینکه ما میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم و در مذاکرات هستیم و توافق را قبول داریم، به شرط اینکه توافق مشروع و درست باشد و این اظهارات برای جهانیان حاوی این پیام است که ما جدی هستیم و مذاکره را برای توافق دنبال می‌کنیم.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دولت آمریکا از توان نظامی و بازدارندگی جمهوری اسلامی آگاهی کامل دارد، عنوان کرد: غرور و تکبر دولتمردان این کشور به آنها اجازه نمی‌دهد که به این مساله اعتراف کنند./937/پ202/ج

ارسال نظرات