۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۶۰۶۴۶
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

امنیت و آسایش کشور مرهون خون شهدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امنیت و آرامش کشور مرهون خون پاک شهدا است, از این رو نباید لحظه ای از اهداف و آرمان های الهی که در این مسیر برداشته شده است کوتاهی و عقب نشینی کنیم.
مراسم يادواره شهداي فرهنگي انقلاب اسلامي استان البرز مراسم يادواره شهداي فرهنگي انقلاب اسلامي استان البرز مراسم يادواره شهداي فرهنگي انقلاب اسلامي استان البرز مراسم يادواره شهداي فرهنگي انقلاب اسلامي استان البرز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در مراسم یادواره شهدای فرهنگی انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز در محل سالن اجتماعات کانون امام علی(ع) عظیمه کرج برگزار شد، با بیان این که ماه رجب و شعبان مقدمه درک بهتر ماه رمضان است، گفت: ماه رجب و شعبان بهار رویش و بهار حیات ما است و همچنین فصل تولد دوباره معنویت در انسان است، از این رو نباید آن را به غفلت سپری کرد.
 
وی به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند «مداد العلماء على دماء‌الشهداء» اشاره کرد و بیان داشت: قلم و بیان معلمان از خون شهیدان سنگین تر و بالاتر است، چرا که معلمان پرورش دهنده انسان و شهدا هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را مرهون خون شهدا خواند و ادامه داد: معلمان بخشی از وظایف انبیاء را در جامعه اجرا می کنند و در راستای مأموریت انبیای الهی قدم بر می دارند.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: روحیه حماسه و ایثار، از خودگذشتگی، ظلم ستیزی و اسکتبارستیزی از سوی معلمان در جامعه نهادینه می‌شود، از این رو بسترسازی این موارد در جامعه در جهت روشنگری و تأمین امنیت و آسایش نقش موثری خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: شهیدی که معلم بوده است تمام پیکر و آثار وجودی او درس خواهد بود و اگر مدتی با قلم و بیان خود انقلاب اسلامی را تقویت می کرد، امروز بعد ازسی سال با استخوان های پوسیده، هدایت و نور افشانی می کند و جامعه را معطر و نور افشانی می کند.
 
امام جمعه کرج اظهار داشت: تمام قطعات بدن معلم شهید، اعلام هویت و اعلام شرف و عزت دارد و ما را در پاسداری از این راه فراخوان می دهد تا همیشه و در همه حال در این مسیر گام برداریم.
 
وی در پایان با بیان این که باید قدردان خون شهدا باشیم، تأکید کرد: ما نباید لحظه ای از اهداف و آرمان های الهی که در این مسیر برداشته شده است کوتاهی و عقب نشینی کنیم چرا که پاسداری از خون شهدا وظایف همگان است.
 
گفتنی است، خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در ادامه این جلسه طی سخنرانی گفت: وجود شهدای البرز بیانگر ولایتمداری مردم این استان است، بنابراین شهدا و خانواده شهدا ولی‌نعمتان مردم هستند.
 
وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، بیان داشت: در مدارس استان البرز اقدامات لازم برای امر مهم شهیدپژوهی و بررسی زندگی‌نامه شهدا در دست اجرا است تا نوجوانان و جوانان بیش از گذشته با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر اشنا شوند و در زندگی خود آن را سرلوحه خود قرار دهند./801/پ202/ح
ارسال نظرات