۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۶۰۷۲۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت معنویت در دانش آموزان مهم ترین رسالت معلمان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با بیان این که وظیفه معلم تنها انتقال علم و دانش نیست، اظهار داشت: مهم ترین وظیفه معلم، تقویت ایمان دانش آموزان به عنوان مهم ترین سرمایه انسان در زندگی است.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان به نقش و جایگاه معلمان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: منزلت و جایگاه اجتماعی معلمان باید ارتقاء پیدا کند.

 

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان این که معلمان در رشد و ارتقاء علمی جامعه نقش بسیار اثرگذاری دارند، افزود: دیگران در ازای خدماتی که ارائه می دهند، خدمتی هم دریافت می کنند، اما معلم به خاطر خدمت خود، خدمتی را طلب نمی کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، کار معلمی را انسان سازی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ کاری در این زمینه، همسنگ و همطراز کار معلمی نیست.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که کشور با وجود انسان های شایسته، اداره می شود و پیشرفت می کند و سازنده و تربیت کننده این انسان ها، معلمان هستند، خاطرنشان کرد: اگر معلمان در کار خود، کوتاهی کنند، کشور به جایی نمی رسد، بنابراین باید قدر و منزلت معلمان را بدانیم و به آنها احترام بگذاریم.

 

امام جمعه گرگان بیان داشت: کار معلمی تا آنجا اهمیت دارد که نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند من به عنوان یک معلم برای هدایت انسان ها مبعوث شدم و امام راحل هم از همین نظر، معلمی را شغل انبیاء توصیف کردند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که وظیفه معلم تنها انتقال علم و دانش نیست، اظهار داشت: مهم ترین وظیفه معلم، تقویت ایمان دانش آموزان به عنوان مهم ترین سرمایه انسان در زندگی است.

 

وی توضیح داد: سرمایه واقعی آن چیزی است که جایگاه معنوی انسان را ارتقاء دهد، پول، جز اینکه دیگران را اطراف انسان، جمع و لذات دنیوی را بیشتر کند، نتیجه دیگری ندارد. 

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: قدرت هم سرمایه نیست، زیرا در یک چشم به هم زدن، آن را هم می گیرند و منزلت آدم پایین می آید.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: دعوای انبیاء الهی و امامان (ع) با فرعونیان زمان به همین خاطر بود که آنها خوی استکباری داشتند و انبیاء و ائمه به خاطر ما در مقابل آنها می ایستادند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات