۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۶۰۹۶۹
آیت الله علم الهدی:

تحجر و عرفان گرایی یکی از مسائل دوران امام کاظم بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با بیان این که یکی از مسائل زمان امام موسی کاظم(ع) تحجر و عرفان گرایی بود، گفت: امام موسی کاظم(ع) در حل این مسأله به مردم فرمودند: «مردم اگر می خواهید در مسیر معنویت و بندگی خدا به کمال برسید از طریق مجاهده در راه دین، مبارزه با دشمنان خدا و فرو رفتن در شدائد و سختی ها می توانید به کمال دست یابید».
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، بعد از ظهر امروز در جمع سوگواران شهادت امام موسی کاظم(ع) در مهدیه مشهد تصریح کرد: فقط دو تن از اهل بیت(ع) در متن زیارتشان مصائب آن ها آمده است که امام حسین(ع) در زیارت ناحیه مقدسه و نیز امام کاظم(ع)هستند.

 

وی به تبیین موضع گیری امام موسی کاظم(ع) در برابر هارون الرشید، پرداخت و افزود: هارون باعث شروع زندانی و آزار و اذیت امام شد.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که یکی از مشکلات زمان امام موسی کاظم(ع) تحجر و عرفان گرایی بود، اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) زیر غل و زنجیر و از زندان به مردم فرمودند: «مردم اگر می خواهید در مسیر معنویت و بندگی خدا به کمال برسید از طریق مجاهده در راه دین، مبارزه با دشمنان خدا و فرو رفتن در شدائد و سختی ها می توانید به کمال دست یابید».

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام به خاطر موضع گیری در مقابل هارون 14 سال مخفیانه از زندانی به زندانی دیگر منتقل می شدند، این جابجایی ها به این علت بود که  مردم ممکن بود متوجه شوند و شورش کنند.

 

وی، اجبار کردن امام موسی کاظم(ع) به تسلیم و تمکین در برابر جریان استکباری را مهم ترین علت جابجایی ایشان از زندانی به زندان دیگر عنوان و تصریح کرد: یاران امام به امید ایشان در برابر جریان استکباری مقاومت می کردند و از ایشان الگو می گرفتند.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: دشمنان حضرت وقتی مشاهده کردند مقاومت امام موسی کاظم(ع) از قبل از زندان هم بیشتر شده است، شکنجه ها را بیشتر کردند تا جایی که پیکر مطهر ایشان را از زندان با غل و زنجیر بیرون آوردند./930/پ202/ب5

ارسال نظرات