۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۶۱۰۱۴
در تابستان امسال انجام می‌شود؛

فعالیت 20 هزار مبلغ برای تبلیغ صرفه‌جویی در کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی از فعالیت‌ها و اهداف این مؤسسه یاد کرد و گفت: مؤسسه تصمیم دارد تا در ایام تابستان طی طرحی، تعداد 20 هزار مبلغ حوزوی و دانشگاهی را به مناطق و روستاها اعزام کرده تا به مسأله صرفه‌جویی و مبارزه با اسراف بپردازند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود جانلو، مدیرعامل و رییس هیأت مدیره مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه‌های ملی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: جامعه آرمانی تنها به وسیله رشد فرهنگی و اندیشه‌ای تحقق می‌یابد که این امر نیازمند فعالیت رسانه‌ای و نشر مطالب غنی به تشنگان جامعه است.

 

وی اظهار داشت: مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه‌های ملی از همه اقشار صاحب نفس استفاده می‌کند تا با اسراف و تبذیر مقابله کرده و اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

 

رییس هیأت مدیره مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه‌های ملی عنوان کرد: تمامی مسؤولان و مردم جامعه در وضعیت اقتصاد کنونی جامعه، مقصرند و نمی‌توان تعیین مقدار سهم تقصیر بود؛ اما در شرایط کنونی، تنها باید اقتصاد مقاومتی با محوریت صرفه جویی را در جامعه نهادینه کرد.

 

مراجع تقلید مؤید نهضت صرفه جویی اند

وی خاطرنشان کرد: مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه‌های ملی ابتدا اندیشه خود را به مراجع تقلید عرضه کرد تا از درستی راه پیش رو اطمینان یابد؛ از سوی دیگر، حمایت علما و مراجع تقلید را کسب کرده و خود را منتسب به ایشان کند.

 

حجت الاسلام جانلو با بیان این‌که در حال حاضر، اساتید حوزه و دانشگاه به کمک ما شتافته‌اند، افزود: حمایت از تولیدات داخلی از مهم‌ترین اهداف مؤسسه است زیرا مادامی که این مهم عملی نشود، اقتصاد شکست خورده‌ای خواهیم داشت که دیگر نیاز به نگرانی‌های بین المللی نیست.

 

وی یادآور شد: مطالبه از مسؤولان یکی دیگر از اهداف عملکردی مؤسسه است؛ اما مؤسسه به مبلغان خود می‌آموزد تا به دنبال مچ گیری نبوده و روش صحیح مطالبه را رعایت کنند.

 

مدیرعامل مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه‌های ملی تأکید کرد: پرداختن به اقتصاد مقاومتی از دیگر عملکردهای این مؤسسه است؛ از این رو نمایشگاه‌ها، همایشات و جشنواره‌هایی برای پرداختن به این مهم برگزار شده است.

 

برگزاری همایش فتح خاکریز به سخنرانی مسؤولان کشوری

وی با بیان این‌که مؤسسه همایشات مربوطه را با کمترین هزینه و به صورت کارگاهی برگزار می‌کند، تصریح کرد: تا کنون 9 هزار روحانی و مبلغ حوزوی عضو مجموعه شده‌اند.

 

حجت الاسلام جانلو خاطرنشان کرد: همایش فتح خاکریز اسراف که پیش از عید از سوی مؤسسه در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، مهندس چیتچیان وزیر نیرو درباره چالش‌های صنعت آب و برق و راهکارها و حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم درباره تأثیرگذاری اقدامات فرهنگی و مردمی به ایراد سخن پرداختند.

 

وی با اشاره به سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در همایش یاد شده، اضافه کرد: همچنین حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) در این همایش به آموزش شیوه‌های نوین تبلیغ صرفه جویی پرداخت.

 

فعالیت تبلیغی مبلغان مؤسسه در ماه محرم و ایام نوروز

رییس هیأت مدیره مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه‌های ملی تأکید کرد: این مؤسسه تعداد 2519 مبلغ را برای فرهنگ سازی صرفه جویی در ماه محرم به مناطق و روستاها اعزام کرد که این تعداد برای ایام عید نوروز به 8500 مبلغ افزایش یافت.

 

وی گفت: اعزام مبلغ در ایام نوروز با سه طرح میهمان، میزبان و 72 صورت گرفت؛ مبلغان در طرح 72 به تعداد شهدای روز عاشورا، خانواده‌هایی را مد نظر می‌گرفتند و آنان را برای فرهنگ سازی صرفه جویی پوشش می‌دادند؛ همچنین در طرح میزبان و میهمان نیز با مهمانان خود و میزبانانشان به گفت‌وگو می‌نشستند.

 

اعزام 20 هزار مبلغ در تابستان

حجت الاسلام جانلو عنوان کرد: مؤسسه تصمیم دارد تا در ایام تابستان طی طرحی، تعداد 20 هزار مبلغ حوزوی و دانشگاهی را به مناطق و روستاها اعزام کرده تا به مسأله صرفه جویی و مبارزه با اسراف بپردازند.

 

وی ابراز کرد: امروز دوره منبرهایی که هزاران نفر را تحت تأثیر بگذارد، گذشته است و ما باید به تبلیغ چهره به چهره بپردازیم؛ از این رو از مبلغان فراوان خود می‌خواهیم تا هر کدام با اطرافیانشان به گفت‌وگو نشسته و مقوله صرفه جویی را فرهنگ سازی کنند.

 

عضو گیری و اعزام 100 هزار مبلغ در آینده نزدیک

مدیرعامل مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه‌های ملی تأکید کرد: این مؤسسه تصمیم دارد تا در آینده‌ای نزدیک، با حضور 100 هزار مبلغ، طرح تبلیغ صرفه جویی را در ادارات اجرا کند که در این راستا با مجلس شورای اسلامی، وزرای دولت و استاندار قم رایزنی‌های خوبی انجام شده و از اعتبار ایشان استفاده‌های فراوانی برده‌ایم.

 

وی با اشاره به مشکلات فراوانی که هنوز بر سر راه مؤسسه قرار دارد، خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی از سوی برخی مسؤولان، اما همگی فعالیت این مؤسسه را تأیید می‌کنند.

 

حجت الاسلام جانلو ادامه داد: مؤسسه یاد شده به هیچ ارگان و نهادی وابسته نیست اما با همه آن‌ها هماهنگی شده تا بتواند 100 هزار مبلغ روحانی و دانشجو صاحب نفوذ را به جمع خود اضافه کند.

 

آغاز فعالیت مؤسسه پیش از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

وی با بیان این‌که مؤسسه تصمیم دارد تا در تمام استان‌ها نمایندگی بزند، افزود: فعالیت مؤسسه یک ماه قبل از ابلاغیه اقتصاد مقاومتی در برج 10 سال 1393 مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کرد.

 

رییس هیأت مدیره مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه‌های ملی در پایان گفت: ما ادعایی نداریم که به سوی انحراف نخواهیم رفت اما وظیفه رسانه‌ها نگاه داشتن ما از انحرافات است./997/پ201/ی

ارسال نظرات