۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۶۱۰۹۱
کارشناس مسؤول امور روحانیان بعثه رهبری در مکه:

آرامش روحی و معنوی حاکم در ایران بی نظیر است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسؤول امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری گفت: آرامش روحی و معنوی حاکم در کشور ما در دنیا بی نظیر است که این امر جز با عنایت خداوند، حرکت در خط ولایت و رهبری معصومان(ع) و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب محقق نشده است.
حجت الاسلام جعفر علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر علم الهدی، کارشناس مسؤول امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری در مکه در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)  اظهار کرد: گناه از عواعل اضطراب و تشویش های امروز بشر است که بین خدا و انسان فاصله انداخته است و بشر هرچه بیشتر از خداوند دور شود وجودش مضطرب تر می‌شود ولی با توجه به آیه «الا به ذکر الله تطمئن القلوب» انسان هر چه بیشتر خدا را یاد کند آرامش در وجود او بیشتر حاکم می شود.

 

وی تصریح کرد: آرامش روحی و معنوی حاکم در کشور ما در دنیا بی نظیر است که جز با عنایت خداوند، در خط ولایت و معصومان(ع) بودن، حرکت پشت سر رهنمودهای رهبر انقلاب محقق نشده است و به دشمنان نظام جرأت نزدیک شدن به این مرز و بودم را نداده است.

 

کارشناس مسؤول امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری در مکه تأکید کرد: مبادا در راه دفاع از مقام ولایت، پاسداری از خون شهدا و پاسخ به ندای رهبر بر اثر برخی از تبلیغات سوء ماهواره ای، سایت های خبری دشمن، تهاجم های فرهنگی مخالف عزت و آزادی انسانیت و شیطنت شیاطین دلسرد شده و پایتان بلغزد.

 

وی با اشاره به آیه 16 سوره جن گفت: شرط سرافرازی در دنیا ایمان و سپس استقامت است؛ خداوند به کسانی که در برابر وسوسه خناسان استفامت ورزند و از راه حق عقب نشینی نکنند وعده آسایش در آخرت را داده است.

 

حجت الاسلام علم الهدی ابراز کرد: امام موسی کاظم(ع) به استقامت برخط ولایت تأکید فرموده اند که اگر کلام آن امام همام محقق شود و انسان سختی ها را را به خاطر خداوندتحمل کند به لذت های پس از آن دست می یابد زیرا پس از هر سختی آسایش و راحتی است، ضمن این که خداوند وعده داده است هرکس با خداوند معامله کند یاریش می کند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: شاگردان بسیاری در مکتب امام موسی کاظم  رشد و تربیت شده اند که از جمله آن ها می توان به یونس بن عبدالرحمن، محمد بن خلاد، عبدالرحمن بجلی، علی بن جعفر، موسی بن بکیر و اسماعیل بن مهران اشاره کرد.

 

وی افزود: «یونس بن عبدالرحمن» از جمله شخصیت هایی که پس از به امامت رسیدن امام رضا(ع) نقش مهمی ایفا کرد، زیرا عده ای در قالب جریان های مخالف امامت ایشان را تکذیب می کردند./1308/پ202/ح

ارسال نظرات