۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۶۱۱۴۴
امام جمعه بابل:

مبعث، عید بزرگ بیداری، آگاهی و هدایت بشر به سوی خداوند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بر لزوم برپایی جشن عید مبعث از این روز به عنوان مهم ترین روز در تاریخ اسلام نام برد و گفت: عید مبعث، عید بزرگ بیداری، آگاهی و هدایت بشر به سوی خداوند متعال است و در حقیقت این روز خداوند نعمت بزرگ خود یعنی دین مبین اسلام را برای بشریت فرستاد.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاریر رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های این هفته نمازجمعه بابل با اشاره به روزهای پایانی ماه رجب ببر لزوم بهره گیری از فرصت های این ماه اشاره و تصریح کرد: ماه رجب ماه پرفضیلت و با برکت  است  که موجب غفران الهی و قرار گرفتن در پناهگاه خداوند متعال می شود.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم برپایی جشن عید مبعث از این روز به عنوان مهم ترین روز در تاریخ اسلام نام برد و گفت: عید مبعث، عید بزرگ بیداری، آگاهی و هدایت بشر به سوی خداوند متعال است و در حقیقت این روز خداوند نعمت بزرگ خود یعنی دین مبین اسلام را برای بشریت فرستاد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل بیان این که یکی از اهداف و انگیزه‌های بعثت، موضوع مهم فضیلت اخلاقی است، خاطرنشان کرد: بعثت، نعمت خدا بر بشریت و منت آفریدگار بر انسان‌ها است زیرا پیامبر گرامی اسلام  مبعوث شد تا شرک، جهل و از زندگی انسان‌ها جای خود را به نور و جاودانگی بدهد.

 

وی با تقدیر از تجمع خودجوش بانوان بابلی در اعتراض به وضعیت بدحجابی جامعه، گفت: حرکت بانوان بابلی در اعتراض به وضعیت حجاب در جامعه و کم کاری مسؤولان امر در تبیین فرهنگ حجاب جای تقدیر دارد و این نشان دهنده ی اوج نگرانی اقشار جامعه در عدم توجه به مساله مهم عفاف و حجاب است.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: متاسفانه مسؤولان اجرایی نه تنها کاری برای گسترش فرهنگ حجاب که یکی از شعائر اسلام، انجام نمی دهند بلکه  بارها شاهد سنگ اندازی در خصوص حجاب در جامعه هستیم.

 

امام جمعه بابل با محکوم کردن حکم محافل سعودی برای اعدام آیت الله النمر اذعان کرد: آیت الله شیخ نمر به عنوان نماد مقاومت در شبه جزیره عربستان  و شخصیت برجسته ای که  فریاد خود را شجاعانه علیه آل سعود بلند کرد تا ندای مظلومیت شیعه را فریاد بزند.

 

وی ادامه داد: بعد از شکنجه های فراوان این عالم برجسته جرات اعدام ایشان را پادشاهی قبلی سعودی نداشتند اما افراد روی کار آمده جدید آل سعود در صدد شهادت این عالم بزرگ هستند.

 

مسؤول مدرسه خاتم الانبیاء بابل با اخطار شدید به آل سعود برای دست زدن به این کار تصریح کرد: مبادا حاکمیت سعودی تصور کنند که مردم در این حرکت عقب نشینی می کنند و اگر این حرکت صورت بگیرد خون این شهید دامن سعودی ها را خواهد گرفت.

 

وی  ضمن اعتراض به سکوت مدعیان حقوق بشر در اعلام اعدام این عالم مبارز و برجسته افزود: اگر دو عنصر سران فتنه در کشور سرفه کنند مدعیان حقوق بشر فریادشان بلند می شود اما برای شیخ نمر کسی از این افرادصدایی بلند نمی کنند و این دروغ بودن ادعای حقوق بشر آنها را اثبات می کند.

 

حجت الاسلام روحانی به جلسه اخیر مقامات کشورهای عرب خلیج فارس اشاره و خاطرنشان کرد: پنجاه روز است که رژیم سعودی بر سر مردم یمن رژیم سعودی بر سر مردم آتش می ریزد تا آنها را وادار به عقب نشینی کند اما مردم با مقاومت خود موجب واماندگی آل سعود را فراهم کردند.

 

وی افزود: امروز مهر ذلت بر پیشانی آل سعود خورده است و آنها  رسواتر از همیشه شدند.

 

امام جمعه بابل به افتتاح نمایشگاه دائمی فرهنگ کتاب در مصلای جمعه بابل اشاره و تصریح کرد: جبهه فرهنگی فاطمیون ستاد نمازجمعه بابل در حرکتی ابتکاری اقدام به راه اندازی نمایشگاه دائمی فرهنگ کتاب و کتابخوانی  بر اساس مطالبات و سفارشات مقام معطم رهبری نمودند که از انها برای انجام این کار تقدیر می کنم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات