۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳
کد خبر: ۲۶۱۲۲۱
استاد حوزه علمیه:

عمل صالح آخرت انسان را آباد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد فارِس المومنین، گفت: خداوند بر اساس اعمال صالح انسان را به بهشت می‌برد و عملی در نزد خداوند مورد قبول واقع می‌شود که عمل صالح باشد.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، استاد حوزه علمیه، شامگاه جمعه بیست و پنج اردیبهشت ماه به مناسبت مبعث پیامبر(ص) در مسجد امیر(ع)، گفت: محبان واقعی اهل بیت از سوی خداوند روزی می‌گیرند و رزق الهی به علت همین علاقه، به سوی آن‌ها سرازیر می‌شود.



وی افزود: شیعه واقعی بودن مرتبه‌ای است که انسان در همه حال مطیع کامل اوامر ائمه باشد و هر آن‌چه که آنان گفته‌اند را انجام دهد، با این تفاسیر ما تنها محب ائمه هستیم و باید تلاش کنیم تا شیعه واقعی بشویم.



استاد اخلاق ضمن اشاره به روایتی از پیامبر که فرمودند؛ «محبین ما، زاهد هستند»، گفت: از نشانه‌های محب واقعی بودن این است که فرد در عمل نیز ثابت کند که دوست‌دار اهل بیت است، نه این‌که مانند دراویش که بر طبق آیین تصوف می‌گویند ما رهرو عشق هستیم جهان‌بینی غلطی را نسبت بخدا و پیامبر(ص) ایجاد کنند.



آخرت بدون عمل ساخته نمی‌شود



حجت الاسلام علوی تهرانی ضمن اشاره به حدیثی از امام هادی(ع)، گفت: امام در باب عمل صالح می‌فرمایند؛ «مردم در دنیا با اموالشان گذران زندگی می‌کنند و در آخرت با اعمالی که در دنیا انجام داده‌اند».



استاد حوزه علمیه ضمن اشاره به نقش اعمال در نزد خداوند، تاکید کرد: خداوند بر اساس اعمال صالح انسان را به بهشت می‌برد و عملی در نزد خداوند مورد قبول واقع می‌شود که عمل صالح باشد.



سفره حضرت زهرا بدون حجاب بانوی دو عالم، قابل قبول نیست



وی افزود: عمل صالح سه ویژگی دارد که آنها عبارتتند از؛ «عملی که مبتنی بر ایمان باشد، یعنی ایمانی که در ان تابع محض خداوند باشیم»، «عمل صالح، منطبق بر دستور خدا و پیامبر(ص) باشد» و «عملی که با خلوص انجام شود، یعنی در خفا و به‌دور از خود‌نمایی باشد».



استاد اخلاق با اشاره به خط مشی رسانه‌ها در معرفی خیران، گفت: این‌گونه همایش‌ها به‌دور از مرام و منش انسانی است که در راه خدا انفاق می‌کند و معرفی علنی این افراد از ثواب و پاداش کار آنها کم می‌کند.



وی در پایان سخنرانی خود، ضمن انتقاد شدید از رسانه ملی، خاطر‌نشان کرد: متاسفانه ما شاهد روشی در تلویزیون هستیم که بزهکاران و مجرمان را با صورتی شطرنجی نشان می‌دهند و مفسدان اقتصادی را با کلمات اختصاری معرفی می‌کنند، اما چهره آبرو‌داران نیازمند کمیته امداد را به صورت علنی و واضح در تلویزیون نمایش می‌دهند، که این شیوه به‌دور از اخلاق و قوانین شرع مقدس اسلام است./856/پ202/ب4

ارسال نظرات