۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۲۶۱۲۲۴
معاون فرهنگی اوقاف آذربایجان شرقی:

اسلام نسخه سعادت بخش بشریت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نیکنام گفت: ارائه مسیر زندگانی با تکیه بر عقل و گاه وهم و خیال انسانی و بدون تکیه بر آموزه های وحی ختم به خیر نخواهد شد، از این رو سعادت در گرو عمل به معارف اسلامی است.
روابط بين اسلام

حجت الاسلام احمد نیکنام، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک سالروز مبعث رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: اعتقاد قاطع بر این استوار است که اسلام دینی جامعی است و معارف اهل بیت و قرآن به گستره زوایای مختلف زندگی بشر به ارائه برنامه و پیکر بندی آن بر اصول اسلامی پرداخته است.

 


وی افزود: ارائه مسیر زندگانی با تکیه بر عقل و گاه وهم و خیال انسانی و بدون تکیه بر آموزه های وحی ختم به خیر نخواهد شد، دین من درآوردی عامل گمراهی است، اما اگر انسان زوایای مختلف زندگانی خود را مطابق با آموزه های دین مبین اسلام پایه ریزی کند، موفق و رستگار خواهد شد.

 


حجت الاسلام نیکنام ابراز داشت: دین مبین اسلام در ساختار روابط انسانی نیز دستوراتی دارد و در شکل گیری آن نیز به ارائه راهکار در کیفیت روابط می پردازد، با چه کسی وصلت داشته باشیم، با چه کسی دوستی کنیم و با چه کسی رابطه داشته باشیم، در بخشش ها و صدقات چگونه عمل کنیم.

 


معاون فرهنگی اوقاف استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: اسلام در روابط دوستی نیز به توصیه هایی دارد، چنانچه حضرت علی(ع) می فرماید؛ «الاخوان صنفان» دوست بر دو صنف هستند و در ادامه به تشریح و شناسندن این دو صنف دوستان می پردازد؛ «اخوان الثقة و اخوان المکاشرة،»  بعضی برادران ثقه یا صفا هستند، بعضی هم برادران مکاشره هستند. مکاشره یعنی بگو بخند، اهل معاشرت، می نشینند گپ می زنند، مکاشره، این است.

 


وی خاطرنشان کرد: برادرانی که اخوان الثقه اند، اینها همه چیز تو هستند. پناهگاه تو چنین برادرانی هستند. به منزله بالی هستند که به وسیله آنها می توانی، پرواز کنی. به منزله اهل، مثل فرزندان و برادران تو هستند. مثل مال و ثروت تو محسوب می شوند. اخوان الثقه یعنی آن برادری که به او اعتماد داری و پای فکر تو، هدف تو محکم ایستاده.

 


حجت الاسلام نیکنام در پایان با اشاره به جامعیت آموزه های دینی اسلام گفت: سعادت انسان در حیات خود در گرو پیروی از این معارف است، اگر بر عقل و فهم انسانی تمسک و تکیه شود معلوم نخواهد بود که ختم به خیر خواهد شد یا نه./854/ت302/ب4

ارسال نظرات