۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۶۱۲۴۰
همزمان با 27 رجب انجام شد؛

برگزاری مراسم جشن عید مبعث با حضور مراجع تقلید/ عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ همزمان با عید سعید مبعث مراسم جشن این عید بزرگ و همچنین آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید برگزار شد.
مراسم عمامه گذاري طلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با عید سعید مبعث مراسم جشن و سرور با حضور علما، شخصیت های حوزوی، اساتید و فضلای حوزه و دیگر اقشار مردمی در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش مراسم جشن عید مبعث در بیوت حضرات آیات وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی، علوی گرگانی و دیگر علما در قم برگزار شد.
 
همچنین مراسم مشابهی در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) قم(دفتر مقام معظم رهبری) با حضور علما، شخصیت ها، مسؤولان استان و اقشار مختلف مردم بزگرار شد.
 
در این مراسم ها سخنرانان به تبیین اهداف و فلسفه بعثت حضرت رسول(ص) پرداختند.
 
سخنرانان حضرت محمد(ص) را رسول مهر و مهربانی توصیف و تاکید کردند که گروه های تکفیری و تروریستی که به نام اسلام جنایت می کنند هیچ بویی از اسلام و دین نبرده اند.
 
سخنرانان درس مهم بعثت را مقابله با جهل و نادانی و نجات انسان ها از گمراهی ارزیابی و تاکید کردند که باید با جاهلیت های معاصر نیز به درستی مقابله شود.
 
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، شماری از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز همزمان با عید سعید مبعث به دست مبارک مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
 
بر اساس این گزارش مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در بیوت حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی و نوری همدانی برگزار شد.
 
این گزارش می افزاید در سالروز عید مبعث شهرهای مختلف کشورمان غرق در نور و سرور شده و مردم با حضور در حرم های مطهر، اماکن مقدسه و امامزادگان به جشن و شادمانی پرداختند.
 
شهر مقدس قم نیز در شب و روز عید مبعث حال و هوای ویژه ای را شاهد است. حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران شاهد حضور هزاران نفر از عاشقان و دلدادگان حضرت رسول الله(ص) و اهل بیت گرامی ایشان است. /924/
ارسال نظرات