۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۶۱۲۵۸
سخنران حرم مطهر رضوی:

پیامبر اسلام تجلی رحمت و رأفت بی کران الهی برای بشریت است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: پیامبر اسلام(ص) جلوه و ظهور حکمت و رحمت خداوند است و آدمیان در پرتو هدایت‌های حکیمانه ایشان در دایره رحمت الهی قرار می‌گیرند.
حرم رضوي، امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی، استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی به بررسی مفهوم «رحمة للعالمین» در سیره حضرت رسول(ص) پرداخت.

 

وی گفت: رحمتالهی، به معنای افاضه خیر بر نیازمندان و دستگیری از آنان است و کسی مشمول رحمت الهی می‌شود که ایمان و عمل صالح را با یکدیگر داشته باشد.

 

حجت الاسلام واعظ شهیدی با بیان این که کسانی که به خدا ایمان آورند، مشمول رحمت الهی می‌شوند، افزود: ایمان و عمل صالح از جمله عوامل دریافت رحمت الهی است و انسان برای دریافت رحمت الهی باید صلاحیت، لیاقت و ظرفیت را در خویش ایجاد کند.

 

سخنران حرم رضوی با تأکید بر این که پیامبر اکرم(ص) یکی از رحمت‌های الهی برای بشریت است، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) جلوه و ظهور حکمت و رحمت خداوند است و آدمیان در پرتو هدایت‌های حکیمانه ایشان در دایره رحمت الهی قرار می‌گیرند.

 

وی رحمت و رأفت پیامبر اعظم(ص) را تجلی رحمت و رأفت بی کران الهی دانست و گفت: آنچه که از رحمت نبوی در دنیا و آخرت نصیب افراد می‌شود پرتویی از رحمت الهی است.

 

حجت الاسلام واعظ شهیدی اضافه کرد: نبوت، جلوه‌ای از رحمت خداوند است و حکمت الهی ایجاب می‌کند که از طریق فرستادن انبیا و سفیران، راه سعادت، کمال و قرب الهی را به بندگان نشان داده و آنچه به صلاح و مصلحت آنان است، ابلاغ کند.

 

وی با اشاره به این که اسلام به عنوان آخرین دین رحمت جاویدان الهی است، گفت: اسلام، دین فطرت پذیر و رحمت است و یکی از جلو‌ه‌های رحمت بودن این دین، شریعت و قوانین همه جانبه‌ای است که برای بشریت دارد./930/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات