۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۶۱۲۸۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بحران های امروز جهان اسلام نتیجه دوری از سیره نبوی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حوادث و بحران های امروز جهان اسلام را دوری از پیام بعثت پیامبر خوبی ها دانست و گفت: امروز تنها راه پایان دادن به این بحران ها و خنثی کردن توطئه دشمنان بهره گیری و عمل به سیره نبوی است.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکاَ، با تبریک فرارسیدن 27 رجب، مبعث نبی مکرم اسلام (ص) به مسلمانان، افزود: هدف خداوند متعال از بعثت نبی گرامی اسلام (ص) تحول درونی انسان‌ها و ایجاد عدالت اجتماعی بوده است.

 

وی با بیان این که مهم ترین هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) کامل کردن مکارم اخلاق در جامعه بشری بود، افزود: بعث نبی مکرم اسلام جامعه آن زمان که در جاهلیت کامل به سر می برد را در مسیر رشد و تعالی قرار دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت گسترش مکام اخلاقی در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: تنها با رعایت مسائل اخلاقی، دینی و حرکت در مسیر الهی می توان به سر منزل مقصود رسید.

 

امام جمعه نکا با بیان این که مکارم اخلاقی در جامعه امروز بشری گمشده اصلی است، خاطر نشان کرد: جاری شدن اخلاق اسلامی در جامعه عامل اصلی آرامش و خوشبختی افراد و اعضای آن جامعه است و به همین دلیل افراد در جامعه باید برای رسیدن به آرامش همه جانبه به این مسأله توجه کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که بهترین پیام های این روز مهم در تاریخ اسلام، تزکیه و تعلیم، آزادی و آزادگی و عدالت برای جامعه است، یادآور شد: مبعث، ریشه‌ خیرات بشر است و وظیفه‌ همه‌ ما اجرای دینی است که پیامبر(ص) آورده است و باید در بسط و گسترش این دین توجه کامل شود.

 

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام فرمودند؛ از جانب من، مردم را هدایت کنید هر چند با خواندن یک آیه باشد، گفت: پیام های بعثت نبی مکرم اسلام برگرفته از قرآن است و همواره بهترین الگوی سعادت بشر است که باید برای هدایت افراد به اسلام و آرامش و جاودانگی همه ما سعی و تلاش کنیم.

 

امام جمعه نکا با بیان این که نامگذاری سال همدلی و هم زبانی نیز برگرفته از پیام های بعثت نبی مکرم اسلام است، تصریح کرد: باید دولت و ملت همدل و هم زبان باشند تا در مسیر رشد و بالندگی قرار گیرند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی هدف از بعثت نبی مکرم اسلام را تزکیه و تعلیم دانستند، بیان داشت: به همین دلیل باید با کتاب و حکمت آشنا شویم و درون خود را تزکیه کنیم، چون اگر بعثتی اتفاق بیافتد اما در بشر هیچ اتفاقی نیفتد و انسان تغییر نکند هیچ فایده‌ای ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود حوادث و بحران های امروز جهان اسلام را دوری از پیام بعثت پیامبر خوبی ها دانست و تصریح کرد: امروز تنها راه پایان دادن به این بحران ها و خنثی کردن توطئه دشمنان بهره گیری و عمل به سیره نبوی است./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات