۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۶۱۳۹۴
آیت الله طه محمدی:

آمریکا در دیپلماسی شیطنت نمونه است/ تکیه بر توان داخلی تحریم ها را بی اثر می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در همدان با بیان این که آمریکا می خواهد به اندازه ای مذاکرات را طولانی کند که در آخرش نقض عهد و پایبند نبودن مذاکرات را به ایران نسبت دهد، گفت: آمریکا در دیپلماسی شیطنت نمونه است و تبحرخاصی در این زمینه دارد؛ بنابراین تیم مذاکره کننده باید هوشیار و مراقب باشند.
آيت الله طه محمدي

آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که آمریکا بی آبرو ترین دولت در جهان است، گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره تأکید کرده اند که آمریکا قابل اعتماد نبوده و نباید گول لبخندهای آنان را خورد.

 

وی افزود: آمریکا در مسأله هسته ای با جمهوری اسلامی ایران جنگ ندارد، آمریکا به خوبی می داند که ایران نه سلاح هسته دارد و نه دین اسلام اجازه می دهد که ایران سلاح هسته ای داشته باشد؛ آمریکا از اقتدار ایران اسلامی در هراس است، از همین رو اسلام هراسی و ایران هراسی را رواج می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که آمریکا در تمام جهان حتی در روسیه که یکی از ابر قدرت ها به شمار می رود دکان باز کرده است، اظهار داشت: آمریکا تا کنون نتوانسته در ایران پایگاهی داشته باشد و این مسأله آنان را عصبی می کند.

 

وی ادامه داد: ادعاهای آمریکا مبنی بر حمله نظامی و گزینه های روی میز توهمی بیش نیست، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا می داند که اگر کوچکترین اشتباهی بکند پشیمان خواهد شد؛ خداوند اقتدار و عزت به جمهوری اسلامی داده است، از همین رو دلیل ندارد در برابر غربی کوتاه بیاییم.

 

امام جمعه همدان با بیان این که آمریکا می خواهد به اندازه ای مذاکرات را طولانی کند که در آخرش نقض عهد و پایبند نبودن مذاکرات را به ایران نسبت دهد، ابراز داشت: آمریکا در دیپلماسی شیطنت نمونه است و تبحر خاصی در این زمینه دارد؛ بنابراین تیم مذاکره کننده باید هوشیار و مراقب باشند.

 

وی عنوان کرد: تیم هسته ای باید با هوشیاری عمل کرده و نقض قرارهای آمریکا را برای جهانیان آشکار کند؛ آمریکا در صدد است تا مسائل نظامی جمهوری اسلامی ایران را به میز مذاکرات بکشاند که امری بسیار شیطانی و خطرناک است.

 

آیت الله طه محمدی با بیان این که پذیرش بازرسی های غیر متعارف و بازکردن پای دشمنان به مراکز حساس ذلت است، خاطرنشان کرد: مسائل نظامی و دفاعی ایران به هیچکس ربطی ندارد؛ آمریکا می خواهد یکه تاز دنیا باشد، البته خوشبختانه پیشرفت های ایران بهترین پاسخ برای آمریکایی ها است.

 

وی اضافه کرد: این که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت و جامعه نباید تمام امید خود را به لغو تحریم ها ببندند سخنی بسیار کلیدی است، با لغو تحریم ها ایران قطب اقتصادی نمی شود؛ ایران با تکیه بر منابع و استعدادهای خود به پیشرفت می رسد، اگر تکیه بر داخل باشد تحریم ها بی اثر خواهد شد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات