۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۶۱۵۶۲
مدیر کل اوقاف زنجان خبر داد؛

کمک 7 میلیارد تومانی مردم زنجان برای بازسازی بقاع امامزادگان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به کمک های مردمی و خیرین برای بازسازی باقع متبرکه امامزادگان استان زنجان گفت: سال گذشته مردم استان 7 میلیارد تومان در امر بازسازی بقاع امامزادگان مشارکت کردند.
حجت الاسلام باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز درجریان بازدید از اجرای طرح توسعه امامزادگان طارم، با اشاره به بازسازی امامزادگان استان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی امور امامزادگان فعالیت‌های مختلفی را در راستای توسعه و بازسازی این اماکن مقدس انجام می‌دهد.

 

وی در ادامه با اشاره به مشارکت های مردمی در بازسازی بقاع متبرکه افزود: اداره کل اوقاف زنجان در امر توسعه و بازسازی بقاع امامزادگان فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد که برای اجرای این برنامه‌ها نیز از مشارکت مردمی و کمک های خیرین بهره گرفته می‌شود.

 

این مسؤول با اشاره به اجرای طرح مودت در بازسازی و توسعه بقاع متبرکه امامزادگان استان تصریح کرد: این مشارکت در قالب فعالیت خیرین در ساخت، اهدای کمک‎ها و نذورات نقدی و انجام امور عمرانی صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اعلام این که سال گذشته مردم استان زنجان 7 میلیارد تومان در امر بازسازی بقاع امامزادگان مشارکت کردند، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی ساخت و توسعه بقاع امامزادگان در مرحله مطلوبی قرار دارد.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به توسعه و بازسازی فضای بقاع متبرکه گفت: توسعه و بازسازی فضای بقاع متبرکه امامزادگان استان تأثیر بسزایی در جذب گردشگران و همچنین حضور مردم در این اماکن متبرکه دارد که به همین منظور هر سال نزدیک به 100 عنوان برنامه فرهنگی در جوار بقاع امامزادگان اجرا می‌شود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در جوار امامزادگان موضوعات قرآنی است که تربیت 13 هزار حافظ قرآنی طی سه سال گذشته از برکات وجود بقاع امامزادگان است که طرح تربیت حافظان قرآنی با برگزاری جلسات متعدد در بقاع اجرا می‌شود و در این طرح حافظان در رده‎های سنی مختلف تربیت می‌شوند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به این که طرح تربیت حافظان قرآنی با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت یک میلیون حافظ قرآنی در حال اجرا است، تصریح کرد: استان زنجان در این زمینه به تعهدات خود عمل کرده و در مرحله خوبی از تربیت حافظان قرار گرفته است.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که پیش‌بینی برای حضور زنجانی‌ها در طرح تربیت حافظان قرآن کریم طی سال جاری 5 هزار نفر است گفت: مربیان همکار در این طرح دوره‌های آموزشی مربوط را گذرانده‌اند و به همین علت سطح آموزش‌ها در درجه مطلوب و قابل قبولی قرار دارد.

 

وی در پایان از برگزاری جلسات و محافل انس با قرآن کریم خبر داد و تأکید کرد: این محافل در ماه‌های خاصی از سال با حضور قاریان و حافظان ملی و کشوری برگزار می‌شود. /949/پ202/ح

ارسال نظرات