۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۶۱۷۵۱
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

طرح تابستانی در مدارس علمیه آذربایجان غربی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح تابستانی برای طلاب پایه های یک تا چهار مدارس علمیه استان برگزار می شود.
حجت الاسلام مقدم

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد:با توجه به شرایط مناسب جوی آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌ها، تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی از سه ماه به یک ماه کاهش یافته است.

 

وی به شرایط آب و هوایی مناسب آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌ها نظیر قم اشاره کرد و افزود: دفتر برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه با برگزاری جلسات متعدد در نهایت به این نتیجه رسید تعطیلی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در فصول تابستان لازم نیست.

 

حجت الاسلام مقدم گفت: تعطیلی حوزه‌ها در برخی از استان‌های کشور به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی، امری ضروری است و این در حالی است که چنین ضرورتی در آذربایجان غربی احساس نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه گرمای تابستان آذربایجان غربی در حدی نیست که مانع تحصیل طلاب در این فصل از سال شود، اعلام کرد:  برای تسریع در روند تحصیل و استفاده بهینه از زمان در دسترس طرح تابستانی در مدارس علمیه آذربایجان غربی اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام مقدم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه جلسه مدیران مدارس علمیه استان مقرر شده است طرح تابستانی همزمان با ماه مبارک رمضان برای طلاب پایه های یک تا چهار اجرا شود.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه آذربایجان غربی افزود: برنامه های طرح تابستانی بیشتر بر روی کارهای تحقیقی و عملی متمرکز خواهد بود به گونه ای که طلاب صرف و نحو را به صورت عملی بر روی آیات و روایات انجام دهند.

 

وی اظهار کرد: در کنار برنامه های آموزشی و تحقیقی کلاس های تربیتی و اخلاق با حضور اساتید مجرب اخلاق از حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام مقدم گفت:با توجه به تقارن طرح تابستانی حوزه های علمیه با ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی ویژه ای نیز برای طلاب در نظر گرفته می شود تا طلاب در این روزها از معنویت ماه رمضان بهره کافی ببرند.

 

وی تصریح کرد: همچنین سعی می شود با گنجاندن برنامه های تفریحی و ورزشی مناسب به برنامه های مدارس علمیه در تابستان تنوع بخشیده و متفاوت از روال عادی ترم های حوزه باشد.

 

حجت الاسلام مقدم اضافه کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان اساتید، مبلغان و طلاب سطح دو و پایه های 5 و 6 سطح یک برای تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات شرعی مردم به مناطق شهری و روستایی اعزام خواهند شد./936/ت302/ح

ارسال نظرات