۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۶۲۰۲۶
فرماندار شیراز:

زکات از زیر بناهای اصلی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ فرماندار شیراز با بیان این که زکات یکی از زیربناهای اصلی اسلام است، گفت: پرداخت صدقه به فقرا در واقع رسیدن به خداوند است.
جمع آوري زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، علیرضا بیات پور، فرماندار شیراز در نخستین جلسه شورای زکات شهرستان شیراز که با حضور ائمه جمعه و جماعات و مسؤولان ادارات شهرستان در فرمانداری شیراز برگزار شد، با اشاره به این که زکات یکی از زیر بناهای اصلی اسلام است گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند اسلام بر پنج پایه استوار است که یکی از این پایه ها را زکات تعیین می کند.


وی در ادامه با بیان این که حضرت علی فرمودند نشانه های مؤمن نماز، روزه و زکات است افزود: از زکات به عنوان یک یاز درد های اقتصادی جامعه نام برده شده است.


بیات پور به بیان این که زکات درمان دردهای جامعه است خاطرنشان کرد: زکات هم از لحاظ لغت به معنای رشد و پاکیزگی است و در اصطلاح به معنای پرداخت قسمتی از مال به فقرا است که اگر به هر دوی آن ها بپردازیم موجب رشد و تعالی ما خواهد شد از این رو می توان گفت که درمان دردهای یک قشری از جامعه است.


وی ابراز کرد: کسی که به امور مسلمانان توجه نداشته باشد مسلمان نیست پس همه ما در قبال سرنوشت هم مسؤول هستیم.


فرماندار شیراز تصریح کرد: درباره زکات تأکید شده است که اعلام عمومی شود تا این که بقیه مردم نسبت به موضوع آگاهی پیدا کنند.


وی ادامه داد: یکی از عوامل پرداخت نشدن زکات در کشور ما عدم اطلاع و آگاهی افراد جامعه است.


بیات پور یادآور شد: از وظایف حوزه های علمیه و ستاد زکات اطلاع رسانی است، درباره زکات اگر برای جامعه تبیین شود که پرداخت زکات چه خوبی‌هایی دارد می تواند به مردم در پرداخت زکات کمک کند.


وی در پایان با اشاره به این که زکات دارایی اغنیا را بیمه می‌کند ابراز داشت: در هر موضوعی اگر پرداخت کننده باور نداشته باشد عمل آن انجام نمی گیرد در واقع باید مردم اعتقاد و باور داشته باشند در پرداخت زکات./839/پ202/ح

ارسال نظرات