۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۶۲۰۶۹

همایش کانون های قرآن و عترت شمال‌غرب کشور در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سومین همایش دبیران، کارشناسان و مسؤولان کانون های قرآن و عترت(ع) استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، کردستان، قزوین و البرز امروز در تبریز آغاز به کار کرد.
همايش کانون هاي قرآن و عترت شمالغرب در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سومین همایش دبیران، کارشناسان و مسؤولان کانون‎‏های قرآن و عترت(ع) استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، کردستان، قزوین و البرز امروز با پیام معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد و فردا 31 اردیبهشت در تبریز به اتمام خواهد رسید.


بنابر این گزارش، همایش منطقه ای کانون‎های قرآن و عترت(ع) با حضور عبدالرضا صادقی، سرپرست اداره کل فعالیت‎های قرآن و عترت(ع) و بهروز دانشیان، معاون هماهنگی استان آذربایجان شرقی و رییس شورای قرآن و عترت(ع) استان آذربایجان شرقی همراه است.


این همایش به دنبال مدل‎سازی در مباحث قرآن و عترت(ع) و بررسی استفاده از شیوه‎های نوین، خلاق، تکنولوژی‏‎های جدید، فضای مجازی و... در مباحث قرآن و عترت(ع)، بررسی روش‌‎های خلاق جهت تشکیل گروه‌‎های قرآن و عترت دانشجویی، بررسی شیوه اجرایی مناسب و طرح‎های آموزشی مورد نیاز کارشناسان کانون‌‎های قرآن و عترت خواهد بود.


حجت الاسلام سیدطاها هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به سومین همایش دبیران، کارشناسان و مسؤولان کانون های قرآن و عترت(ع) شمالغرب اظهار داشت: گسترش آموزه های قرآن کریم و آشنایی بیش از پیش دانشگاهیان با نقش معنوی و هدایتی و تربیتی پیامبر اکرم(ص)، ائمه هدی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، در تمامی ساحت های دانشگاه آزاد اسلامی از اهداف کلیدی و کلان معاونت فرهنگی و اجتماعی است.


وی افزود: نقش مسؤولان کانون های قرآن و عترت در تحقق این مأموریت، حیاتی است و ملحوظ داشتن جامعیت، یکپارچگی و توجه به راهبردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی رسالتی گران است و از این رهگذر فرهنگ قرآن و عترت نقش و جوهره اصلی سیاست های فرهنگی به شمار می رود.


حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: از یاد نبریم دانشگاه به عنوان مرتبه عالی نظام تعلیم و تربیت کشور، با پشتوانه عظیم قرآن و عترت می تواند استمرار فرهنگ اسلامی ایرانی را نهادینه کند و جامعه را در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی متحول سازد وسند توسعه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیوست های فرهنگی در کلیه بخش ها و معاونت های دانشگاه را در بر خواهد داشت و به عنوان نقشه راه و هدف عملیاتی همواره مدنظر خواهد بود.


وی با تأکید بر این‌که باید آزاد اندیشی و سعه صدر را از خود شروع کنیم و در سطح دانشگاه نشر دهیم، گفت: صرفاً با احترام و به رسمیت شناختن دیگران است که دلسوزی و احساس مسؤولیت ما جهت انسانی می یابد، دانشجو، ولی نعمت ما در دانشگاه آزاد اسلامی است در همه فعالیت ها، بالاخص فعالیت های قرآن و عترت، لازم است دانشجو مشارکت واقعی و حقیقی داشته باشد.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: این همایش مانند همایش های قبلی، در آشنایی نسبی همکاران با یکدیگر، آسیب شناسی اولیه برنامه های در دست اجرا و شروع ارتباط های محدودتر در آینده و آغاز اجرای آموزش های مورد نیاز ترتیب یافته است.


بنابر این گزارش، در حاشیه این همایش نمایشگاه آثار هنری قرآن و عترت(ع) دانشگاه‎های آزاد اسلامی سراسر کشور در سه بخش اساتید، دانشجویان و کارمندان و در رشته های خوشنویسی، تذهیب، مشبک، منبت، معرق، طراحی پوستر و عکس در خانه فرهنگ، نگارخانه میرعلی تبریزی برپا شده که از ساعت 10 تا 19 به روی علاقه مندان باز است.


همچنین در نمایشگاه آثار هنری قرآن و عترت(ع) دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی و اداره کل فعالیت های قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی برپاست، بیش از 100 اثر برگزیده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.


گفتنی است، این همایش به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و همکاری ستاد هماهنگی استان آذربایجان شرقی امروز و فردا در مجتمع طلاعیه تبریز برگزار می شود./854/پ203/ح

ارسال نظرات