۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۶۲۱۶۳
دبیر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:

دشمن با ابزارهای جدید به دنبال نفوذ بین دانش‌آموزان است

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که دشمن بسیار مجدانه قصد نفوذ میان گروه سنی دانش آموزان را دارد، گفت: امروز ما شاهد هستیم که دشمن با استفاده از ابزار‌های جدید در حال نفوذ میان نوجوانان است.
حجت الاسلام والمسلمين ملکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ملکی، دبیر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه آموزش و پرورش، عصر چهارشنبه سی‌ام اردیبهشت، در همایش مدیران مدیران و روحانیان مدارس خاص که در شهر‌ری برگزار شد، گفت: متاسفانه نقش مربیان مذهبی در پایه پیش دبستانی و دوم متوسطه پسران مغفول مانده است و باید برای این گروه‌های سنی، متناسب با فضای فکری آن‌ها مربیانی انتخاب شوند و به مسایل آنان پاسخ بدهند.



وی با تشکر از نقش بسیار موثر روحانیان و معلمان زحمت‌کش در مدارس، افزود: برخی از آموزگاران به‌دلیل اشراف کم به مسایل دینی نمی‌توانند درس معاد را در کلاس‌های درس ارائه دهند، متاسفانه ما نسبت به برخی از مسایل کلیدی قرآنی غافل هستیم، زیرا افرادی که در مسیر و علم و تربیت هستند باید با آیات کلیدی قرآن آشنا باشند.



مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر این نکته که، باید زبان مخاطب خود را در هر سنی که هست یاد گرفت، گفت: برخی به‌دلیل اینکه زبان پایه پیش دبستانی و دوم متوسطه را نمی‌دانند به سمت آن نمی‌روند، که این‌کار اشتباه است، زیرا مربیان ما باید با فرا‌گرفتن علم روز و آشنایی با سن و جنس مخاطب بتوانند با او ارتباط کلامی بر‌قرار کنند.



حجت الاسلام ملکی با اشاره به این‌که، دشمن بسیار مجدانه قصد در نفوذ میان گروه سنی دانش آموزان را دارد، گفت: امروز ما شاهد هستیم که دشمن با استفاده از ابزار‌های جدید در حال نفوذ میان نوجوانان ماست.



وی افزود: متاسفانه ما متولیان امور فرهنگی بعد از 36 سال که از انقلاب گذشته است نتوانسته‌ایم به‌طور کامل نسلی که در اختیار ما برای تعلیم و تربیت قرار داشت را بسازیم و امروز ما شاهد برخی نا‌هنجاری‌هایی در زمینه جرایم خطرناک، اعتیاد، ایدز و سایر مخاطرات در میان جوانان خود هستیم، هرچند که در نقطه مقابل ما در زمینه علمی بسیار موفق عمل کرده‌ایم و امروز در تمامی المپیاد‌های یکی از سکو‌ها برای دانش آموزان ایران اسلامی است.



دبیر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه آموزش، در خاتمه ضمن تاکید بر این نکته که هر روز دامنه فضای مجازی گسترده‌تر می‌شود، گفت: حوزه‌ و آموزش و پرورش هنوز در زمینه آسیب شناسی دینی کار به خصوصی را انجام نداده‌اند و اگر هم کاری صورت گرفته است بسیار ناپیز است، این کم‌کاری زمانی اتفاق افتاده است که شبکه‌های مجازی هر روز دامنه وسیعی از جامعه ما را در خود پوشش می‌دهند و اگر کاری در زمینه ساختن مخاطبان خود با علوم دینی و تربیتی انجام ندهیم، قطعا در آینده ای بسیار نزدیک متضرر خواهیم شد./856/پ203/ب4

ارسال نظرات