۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۶۲۱۶۷
با حضور آیت الله نوری همدانی؛

گردهمایی بزرگ مبلغان ماه رمضان المصطفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان جامعه المصطفی العالمیه با حضور علما، طلاب و اساتید این مرکز علمی حوزوی در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد.
گردهمايي طلاب  استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان جامعة المصطفی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، علما، اساتید و طلاب جامعة المصطفی در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد.
 
در این مراسم حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به توجه اسلام به پیام رسانان و مبلغان یادآور شد: اسلام نقش بسیار مهمی برای پیام رسانان و مبلغان دین قائل است و به همین جهت مبلغان دین از شاخصه های اصلی در تبلیغ دین برخوردار باشند.
 
وی مبلغان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و ابراز داشت: توجه به اخلاق ائمه اطهار(ع)، الگوگیری از بزرگان و علما، عالم شدن در دین، توأم شدن علم و عمل، ترویج همدلی و همزیستی مسالمت آمیز، تقویت روحیه جهادی، شدت در مقابل کفار و رحم به مؤمنان باید از ویژگی‌های مبلغان باشد.
 
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی العالمیة، این مجموعه را نهادی علمی و تبلیغی دانست و اظهار داشت: جامعة المصطفی نهادی علمی، تبلیغی و پژوهشی مولود یافته در بطن تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی است.
 
وی با اشاره به وظایف مبلغان جامعة المصطفی، خاطر نشان کرد: طلاب جامعة المصطفی، رسولان فرهنگ ناب اسلام و اهل بیت(ع) هستند و باید با رفتار خود مردم را به سوی معارف الهی سوق دهند.
 
در ابتدای این مراسم دکتر مجیدی نماینده سابق ایران در یونسکو در سخنانی با توجه به نامه رهبر معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی خاطرنشان کرد: این نامه در حقیقت نامه‌ای برای سراسر جامعه جهانی بود تا هرچه بیشتر وجدان اجتماعی جهان را بیدار کرده و آنان را به سوی معنویت و شناخت اسلام اصیل راهنمایی کند.
 
مجیدی دنیا را به نگاهی دقیق به دین اسلام راهنمایی کرد و گفت: دنیا باید نگاه عمیق تری به مبانی دینی از طریق منابع اصیل اسلامی داشته باشد.
 
گفتنی است در این مراسم بسته‌های فرهنگی و آموزشی به طلاب عرضه و کلیپ‌هایی نیز در زمینه آشنایی با فرق ضاله و جنایات استکبار جهانی پخش شد./1322/پ202/ی
ارسال نظرات