۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۶۲۲۰۶

جشن اعیاد شعبانیه در حرم رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با آغاز ماه شعبان المعظم ویژه برنامه‌هایی به مناسبت ایام میلاد امام حسین(ع)، ‌امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
جشن اعیاد شعبانیه در حرم رضوی برگزار می شود

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: جشن های اعیاد شعبانیه از دوم تا پنجم ماه شعبان المعظم(پنج شنبه 31 اردیبهشت‌ تا یک‌شنبه سوم خردادماه) در مضجع منور امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: مراسم شب میلاد امام حسین(ع) پنج‌شنبه از ساعت 20:30 تا 22:30 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همزمان با روز میلاد امام حسین(ع) ساعت 11:30 حجت الاسلام واعظ شهیدی درباره «رحمت واسعه الهی» در رواق امام خمینی(ره) سخنرانی می کند.

 

حجت الاسلام حسینی به برگزاری جشن میلاد حضرت امام زین العابدین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به همراه مدیحه سرایی و مولودی خوانی اشاره کرد و افزود: به همین مناسبت روزهای شنبه و یکشنبه حجت الاسلام سیدجعفر طباطبایی ساعت 11 تا 13:30 و حجت الاسلام محمد سیدآبادی 20:30 تا 22:30 در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به سخنرانی می پردازند.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: «بیان سیره وحدیث ازائمه معصومان(ع)» از سوی حجت الاسلام محمدسیدآبادی، «فضائل و مناقب امام سجاد(ع)» از سوی حجت الاسلام سیدجعفر طباطبایی و «درس هایی از زندگانی ائمه معصوم(ع)» نیز از سوی حجت الاسلام حسین حائری  هر روز در رواق امام خمینی (ره) تبیین می شوند.

 

وی «شرح فرازهای صحیفه سجادیه»، «شرح دعای مکارم الاخلاق» و «شرح فرازهایی از مناجات شعبانیه» را نیز از موضوعاتی عنوان که هر روز در شبستان گرم مسجد جامع گوهرشاد به آن ها پرداخته می شود.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: سلسله سخنرانی های ویژه خواهران به همین مناسبت نیز یک ساعت قبل از نماز ظهر و یک ساعت قبل از نماز مغرب در رواق های دارالاجابه و دارالحجه برگزار می شود./1308/ت302/ب4

ارسال نظرات