۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۶۲۳۰۶
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خبر داد؛

شناسایی نخستین گروه استعدادهای برتر زیر 34 سال

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه های علمیه از شناسایی نخستین گروه استعدادهای برتر زیر 34 سال خبر داد و گفت: باید از راه المپیادهای آموزشی و جشنواره‌های پژوهشی ظرفیت طلاب جوان شناسایی شده و به دنبال آن زمینه رشد و ارتقای علمی آنان فراهم شود.
حجت‌الاسلام سيد علي عماد، معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در هفتمین جشنواره علامه حلی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه گفت: جشنواره هفتم ویژگی های خاصی دارد، در این دوره شاهد رشد کمی و مشارکت گسترده بودیم.

 

وی افزود: در جشنواره هفتم نسبت به ششمین دوره بیش از 40 درصد رشد آثار داشته است، حضور گسترده طلاب استان ها نیز از ویژگی های این دوره از همایش علامه حلی است؛ دوره اخیر از یک رشد کیفی برخوردار بوده است.

 

رییس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی با بیان این که در این دوره موضوعات پژوهش بر اساس نیازهای جامعه و نظام انتخاب شده است، اظهار داشت: برخورداری از روش مندی صحیح، برخورداری از ساختارها و استانداردهای مناسب، برخورداری از منابع معتبر و تحلیل مناسب از ویژگی های بارز دوره هفتم است.

 

وی ادامه داد: حوزه علمیه با فعایت های پژوهشی می تواند پاسخگوی خوبی به نیازهای جامعه باشد، همچنین حوزه باید در برابر هجمه های دشمن دین را محفوظ نگه دارد؛ در دوره هفتم جشنواره علامه 9 استان شرکت داشتند که سعی داریم این آمار را به 15 استان در دوره بعدی برسانیم.

 

حجت الاسلام عماد با بیان این که از دوره هفتم جشنواره مدرسه ای علامه حلی نیز آغاز شده است، ابراز داشت: این طرح در ابتدا در استان های تهران، اصفهان و کرمان اجرا شده که در دوره های بعدی در دیگر استان ها نیز اجرا می شود؛ گزارش ها از این طرح نشان می دهد که سبب نشاط جدی طلاب شده است.

 

وی عنوان کرد: باید از راه المپیادهای آموزشی و جشنواره های پژوهشی ظرفیت طلاب جوان شناسایی شده و به دنبال آن زمینه رشد و ارتقای علمی آنان فراهم شود؛ در این راستا نخستین گروه استعدادهای برتر زیر 34 سال شناسایی شده است.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: امیدواریم در راستای انتخاب استعدادهای برتر حوزه علمیه، از میان خواهران و برادران گروه های دیگری را شناسایی کنیم؛ جشنواره علامه حلی کمک شایانی در روند ایجاد آموزش پژوهش محور می کند.

 

وی از مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه برای در نظر گرفتن نمره مخصوص فعالیت های پژوهشی برای طلاب خبر داد و اضافه کرد: در مسیر اجرایی شدن آموزش پژوهش محور  و با توجه به این مصوبه 15 نمره به فعالیت های آموزشی و 5 نمره به فعالیت های پژوهشی طلاب تعلق می گیرد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات