۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۶۲۴۵۵
مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل:

ترویج سیره اهل بیت بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل با بیان این که بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) زمینه ساز تقویت معرفت وجودی انسان می شود، گفت: این روزها بهترین فرصت برای معرفت افزایی و بهره گیری شایسته از ائمه اطهار(ع) است.
مسوول حوزه خواهران آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سید قاسم حامدی، مسؤول حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل، امروز در مراسم میلاد امام حسین(ع)، گفت: اعیاد و مناسبت های گرانقدری چون میلاد امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابالفضل(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و امام عصر(عج) داریم که از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.


وی با اشاره به این که اعیاد گرانقدری است که باید از این ایام استفاده کافی داشته باشیم، افزود: فرصت های ارزشمندی در اختیار ما قرار دارد که باید از آن نهایت بهره برداری را داشته باشیم.


حامدی با تاکید بر این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) سبب سعادت و تعالی انسان می شود، تصریح کرد: باید سیره والای این بزرگواران را در برنامه های زندگی خود به نحوی شایسته اجرایی کنیم.


مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر تعالیم والای دینی و بهره گیری از ائمه اطهار(ع) به عنوان عاملی ارزنده برای تحقق سعادت و رستگاری انسان است.


وی ادامه داد: همه ما دارای مشکلاتی هستیم که باید در دارالشفای اهل بیت(ع) آن را در نظر گرفته و شفای آن را از بزرگواران خود دریافت کنیم.


حامدی با بیان این که انسان باید همیشه خداوند متعال را حاظر و ناظر بر اعمال خود بداند، گفت: حضرت حق همیشه و در همه جا حضور دارد که باید این حضور را در خود احساس کنیم که می تواند ما را به مقامات ارزشمندی برساند.


مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل، تصریح کرد: هر چه داریم از خداوند منان است و اگر از نعمت های خداوند متعال استفاده نکنیم و گناه داشته باشیم اشکالی ندارد ولی دیگر امکان تحقق گناهان وجود نخواهد داشت.


وی با اشاره به این که انسان باید همواره مراقب زبان و چشم خود باشد، گفت: بیشترین آلودگی های ورودی جان از ناحیه چشم است که باید مراقب آن باشیم.


حامدی با بیان این که بهره گیری از سیره اهل بیت زمینه ساز تقویت معرفت وجودی انسان می شود، خاطرنشان کرد: این روزها بهترین فرصت برای معرفت افزایی و بهره گیری شایسته از ائمه اطهار(ع) است.


مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل با تاکید بر این که انسان باید در راستای انجام اعمال نیکو و شایسته گام برداشته و از گناهان دوری کند، گفت: انجام و رعایت دستورات دینی از اموری والایی است که باید آن را در زندگی خود نهادینه کنیم.


وی با اشاره به عمل به دستورات قرآن کریم زندگی انسان را در مسیر سعادت قرار می دهد، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا از قرآن کریم استفاده شایسته ای داشته و در کنار خواندن در عمل نیز رهنمودها و معارف ارزشمند آن را اجرایی کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات