۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۶۲۵۳۵
آیت الله علم الهدی:

مجلس با رصد دقیق مذاکرات اجازه تضییع حقوق ملت را ندهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: عزیزان مذاکره کننده ما بدانند امروز به نیابت از این شهدا در میدان مذاکرات حاضرند و باید همان موضعی را داشته باشند که شهیدان ما داشتند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد،  در خطبه های نماز جمعه به سابقه برگزاری نماز جمعه در مشهد اشاره کرد و گفت: مشهد جزو اولین شهرهای ایران بود که بعد از خفقان ایجاد شده توسط رضا خان قلدر، اقدام به برگزاری نماز جمعه کرد و در این راه حاج شیخ غلامحسین تبریزی زحمات فراوانی کشید.

 

وی با یادآوری این که امروز سالروز فوت این بزرگوار است، یاد و خاطره این شخصیت بزرگ را گرامی داشت و او را موسس و بر پا دارنده نماز جمعه مشهد دانست.

 

آیت الله در خطبه دوم نماز جمعه مشهد با تبریک مجدد میلاد امام حسین(ع) و تبریک روز پاسدار به پاسداران در همه حوزه ها و همه رشته ها و به همه مردم و به خصوص به همه ی جان بر کفان سپاه پاسداران، این روز را گرامی داشت .

 

امام جمعه مشهد با اشاره به جریان نام گذاری امام حسین(ع) بیان کرد : در نام گذاری امام حسین(ع) با این که نام گذاری حق مادر است، ولی حضرت زهرا(س) در این کار به امیرمومنان پیشی نگرفتند و همچنین امیر مومنان نیز بر پیامبر اکرم و ایشان هم نسبت به خداوند متعال پیشی نجستند و این نشان دهنده ولایت پذیری این عزیزان و درس ولایت پذیری در همه ی جنبه های زندگی می باشد.

 

آیت الله علم الهدی در ادامه با تشریح نام گذاری امام حسین از جانب خداوند متعال بیان داشت: در همان حالی که قنداقه امام حسین (ع) در دستان مبارک پیامبر مکرم قرار داشت، جبرئیل بر ایشان نازل شد و بعد از رساندن تبریک خداوند عرضه داشت: یا رسول الله خداوند متعال نام فرزند دوم هارون را برای این کودک انتخاب می کند زیرا علی برای تو به منزله هارون برای موسی است . از این رو اسم حسین که عبری آن شبیر است را بر روی سید الشهدا نهادند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که نکته آموزشی این جریان ولایت پذیری شخصیت های با عظمتی چون حضرت زهرا(س) و امیر مومنان(ع) و پیامبر مکرم (ص) نسبت به خداوند متعال است، اظهار داشت: این جریان نشان دهنده این است که سلسله ولایت پذیری باید در همه شؤونات زندگی ما وجود داشته باشد.

 

وی با تبین اینکه ولایت سلطه مطلق نیست و در مقابل آن عناصری که مفهوم ولایت را درک نمی کنند و مبانی ولایت را نمی فهمند و مغزهای آنها از فرمول درسهای علوم سیاسی لیبرال وموکراسی غربی پر شده است و خیال می کنند ولایت مطلق گرایی است در حالی که نمی دانند ولایت پذیری یک نوع سرسپردگی است به امام معصوم و در نبود امام معصوم سرسپردگی به یک نقطه خلوص و عبودیت و بندگی خدا که ولی فقیه است.

 

آیت الله علم الهدی بااشاره به این که برخی افراد که در این کشور قدرت محورند، گفت: برای یک جامعه تکلیف محور که بر اساس وظیفه شرعی خود در سیاست دخالت می کند، سرسپردگی به یک نقطه خلوص و تقوا و فقاهت در بندگی و عبودیت خدا در غیبت امام معصوم (ع) آرامش بخش و اطمینان آور در همه مراحل است.

 

وی با تصریح بر این که این آرامش و اطمینان در همه لحظات و مخصوصا در زمانی که کشور مورد هجوم فتنه و توطئه قرار می گیرد دیده می شود، گفت: امروز کشور ما در یک محاصره توطئه و فتنه است و امریکا به عنوان محور استکبار جهانی تمام کفر را یکپارچه کرده است.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز مذاکرات ما فقط با امریکاست، بیان داشت: مذاکراتی تحت عنوان 5+1 وجود ندارد و این کشور ها خلاصه شده در یک کشور به نام آمریکایند. وی افزود: کشورهای اروپایی که هضم در امریکایند و روسیه و چین هم در مقابل امریکا عقب نشینی و سکوت کرده اند و بنا بر این 5+1 هم وجود ندارد.

 

وی با تشریح اینکه امریکا امروز کشور ما را از دو طرف محاصره کرده است بیان داشت: یکی از این محورها توطئه در جریان مذاکرات و فشار و زیاده خواهی ها و نقض عهد هاست و در این مساله با فتنه و توطئه تا جایی رسیده اند که می خواهند بر همه چیز ما مسلط بشوند و از طرف دیگر در اجلاس کمپ دیوید کشور های متحد خود در خلیج فارس را گرد هم آورده تا یک جنگ نیابتی علیه ما شروع کند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که امریکا می خواهد از یک طرف بر همه چیز ما مسلط شود و از طرف دیگر اساس ما را نابود کند، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب با مذاکره مخالف نبودند، ما هم مخالف نبودیم ولی ایشان از همان ابتدا بیان داشتند که به این مذاکرات خوش بین نیستند و حالا هم می بینیم مذاکرات به این نقطه می رسد.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به مصوبه اخیر کنگره امریکا در مورد این که تصمیم گیرنده نهایی توافق کنگره است نه دولت و شخص رئیس جمهور آمریکا، ابراز داشت: الان طرف تصمیم گیرنده مذاکرات کنگره آمریکاست که حداقل دو سوم این کنگره را صهیونیست ها تشکیل می دهند و آنها هم به کمتر از بر اندازی ما راضی نمی شوند و گفته اند اگر ما تصویب نکنیم اوباما حق امضای توافق نامه را ندارد.

 

وی با بیان این که صهیونیست ها هم تا زمانی که همه چیز ما را نگیرند و بر همه چیز ما مسلط نشوند ، این توافق نامه را امضا نمی کنند، گفت: امریکایی ها در مصاحبه خود می گویند مذاکرات به جاهای خوبی می رسد و اگر ما در این توسعه بازرسی ها موفق بشویم و دولت ایران قبول بکند، بهترین شبکه اطلاعاتی توسط بازرسان برای خودمان به وجود آوردیم و این حرف وزیر خزانه داری آمریکاست.

 

آیت الله علم الهدی افزود: این شبکه اطلاعاتی همه چیز ما را رو می کند و اگر ما در این مذاکرات همه زیاده خواهی ها را قبول کنیم و همه چیز ها را بدهیم و بازرسی های مراکز نظامی راقبول کنیم و بازرسها به عنوان جاسوس امریکا بیایند و تمام دارایی ها و سیلوهای موشکی ما را به امریکا آدری بدهند و بعد از این که امریکا همه اینها را گرفت در حالی که تحریم ها را لغو نمی کنند و گفته اند فقط بخشی از دارایی ها را آزاد می کنند، همه این مراکز را بمباران کنند.

 

امام جمعه مشهد یادآورشد: راه دیگر هم این است که تیم مذاکره کننده ما که سربازان این جنگ هستند و همه آنها فرزندان امام ملت و از شاگردان رهبر معظم انقلاب هستند، روند مذاکرات را عوض کنند و به خط قرمز های رهبری اهمیت بدهند و پای این خطوط قرمز ایستادگی کنند و در مقابل زیاده خواهی های آنها تسلیم نشوند، در انتها به فرض هم اگر آمریکا بخواهد برعلیه ما جنگ نیابتی به راه بیاندازد، در همان لحظه اول مولود امریکا در منطقه یعنی اسراویل را با خاک یکسان می کنیم.

 

آیت الله علم الهدی افزود: آمریکا یکبار جنگ نیابتی بر علیه ما به راه انداخته است در حالی که ما هیچی حتی یک گلوله توپ هم نداشتیم. و هشت سال مردم ما ایستادند و صدام را شکست دادند و استکبار را پشیمان کردند . در حالی که امروز ما همه چیز داریم چگونه جنگ نیابتی آمریکا می تواند حریف ما بشود.

 

وی با اشاره به این که امریکا می خواهد این قدرت را در این مذاکرات از ما بگیرد و هستی ما را نابود کنند و بعد ما رانابود کنند؛ گفت: کسی که ما را آرام می کند رهبر و تکیه بر ولایت است و این ملت عمری یا حسین گفته اند و این درس را یاد گرفته اند که در مقابل امریکا زانو نزنند و چشمشان به مساله ولایت و رهبری است.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما با توافقی موافق هستیم که بتوانیم مشکلاتمان را رفع کنیم نه با توافقی که همه چیزما را بدهیم، افزود: با این که دولت مردان و تیم مذاکرات ما همفکر با مردم و رهبرهستند ولی افرادی که با دلارهای نفتی عربستان تغذیه می شوند و یا در فکر این اند که در پناه امریکا بتوانند به مقام برسند ما را جنگ طلب معرفی می کنند .

 

وی با بیان این که ما جنگ طلب نیستیم ولی مملکت فروش هم نیستیم. خون شهید فروش هم نیستیم، گفت: عزیزان مذاکره کننده ما بدانند امروز به نیابت از این شهدا در میدان مذاکرات حاضرند و باید همان موضعی را داشته باشند که این شهیدان ما داشتند.

 

در پایان آیت الله علم الهدی با در خواست از مجلس شورای اسلامی در مورد رصد صحیح و دقیق مذاکرات، گفت: نمایندگان مرد و مردانه پشت تیم مذاکرات ما بایستند و انها را پشتیبانی و از طرفی هم رصد کنند تا خدایی نکرده عقب نشینی نادرستی صورت نگیرد./930/پ202/ج

 

ارسال نظرات