۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۶۳۱۵۴
مدیر کل اوقاف زنجان:

سبک زندگی اسلامی با الگوبرداری از ائمه اطهار محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره کل اوقاف زنجان با اشاره به این که زندگی هر یک از ائمه معصومان(ع) الگوی نمونه و بارز برای مسلمانان است، گفت: بر همگان لازم است که با شناخت زندگی اهل بیت(ع) از آنها الگوبرداری کنند.
حجت الاسلام باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌‌الاسلام علی باقری، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امروز در مراسم جشن اعیاد شعبانیه که در محل اداره اوقاف و با حضور کارکنان این اداره کل برگزار شد گفت: ماه شعبان ماه مبارکی است که مقارن با سالروز ولادت چند تن از ائمه معصومان(ع) است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که زندگی هر یک از ائمه معصومان(ع) الگوی نمونه و بارز برای مسلمانان است، اظهار داشت: بر همگان لازم است که با شناخت زندگی اهل بیت(ع) از آنها الگوبرداری کنند.

 

این مسؤول در ادامه با تاکید بر تبیین سیره و روش زندگی ائمه معصومان(ع) از سوی دستگاه‌ها و ارگان های فرهنگی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف نیز به نوبه خود در تبیین این موضوع، اقدامات متعددی را با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی انجام داده است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به این که در همین راستا قریب به 100 عنوان برنامه فرهنگی در جوار بقاع شاخص استان اجرایی می شود افزود: برای نمونه در ماه شعبان اجرای برنامه‌های فرهنگی در جوار 12 بقعه شاخص استان در حال انجام و پیگیری است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که طی روزهای گذشته در جوار بقاع شاخص استان جشن های سالگرد میلاد اهل بیت(ع) برگزار شده است تأکید کرد: در سالروز میلاد امام زمان(عج) نیز برنامه بزرگ جشن میلاد در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد که قطعا هدف از اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی ترویج سیره ائمه معصومان(ع) است که تلاش می شود به این امر مهم در سخنرانی ها نیز اشاره شود.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به این که تعداد بقاع متبرکه کل استان 126 مورد و تعداد مساجد استان نیز 1500 باب است تصریح کرد: امسال در جوار بقاع و مساجد شاخص استان جشن‌های میلاد در حال برگزاری است.

 

گفتنی است، از اهم برنامه‌های اجرایی در جوار بقاع شاخص استان و مساجد، برگزاری جشن میلاد به مدت سه روز در حسینیه اعظم زنجان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، بقاع امامزادگان شهرستان‌های مختلف است که در این مراسم‌ها ضمن سخنرانی و مولودی خوانی نسبت به برپایی ایستگاه‌های صلواتی اقدام شده و بسته‌های فرهنگی با محوریت امامت و ائمه معصومان(ع) در بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود./949/پ202/ب4

ارسال نظرات