۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۶۳۳۱۴
حجت‌الاسلام ماندگاری:

تعظیم شعائر راه مدافعان حرم است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در بیان مقام و جایگاه شهدای مدافع حرم گفت: تعظیم شعائر شهدا یک قلم آن تشییع و برگزاری یادواره‌ها و تکریم خانوادهای شهدا و دفاع از حریم ولایت است که باید مد نظر ما باشد.
ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری عضو هیات مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) که دوشنبه 4 خردادماه در قم برگزار شد، با اشاره به مقام شهید در کلام رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: ایشان با اشاره به مقام و جایگاه شهید فرمودند که شهید، یار خدا و اهل‌بیت(ع) است.


عضو هیات مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: شهید در هر کجایی از دنیا دفاع از مظلوم را سر لوحه کار خود قرار دهد شهید محسوب می‌شود و مقام و جایگاه والایی را دارد.


حجت الاسلام ماندگاری به تبیین جایگاه مدافعان حرم پرداخت و گفت: در زمان کنونی مدافعان حرم در سوریه و عراق به دفاع از حرم و حریم اهل‌بیت پرداخته‌اند و از مردم مظلوم در سوریه و عراق دفاع می‌کنند.


وی به ظلم استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: مدافعان حرم که با ظالم یعنی امریکا و اسراییل و آل‌سعود مبارزه می‌کنند ره یافتگان شهدای کربلا هستند.


عضو هیأت مدیره مؤسسه وظیفه مردم را در مقابل مدافعان حرم تشریح کرد و گفت: وظیفه جامعه تعظیم شعائر است و در مقام شهید مرز جغرافیایی و زمانی معنا ندارد و مردم باید به این معنا توجه کافی و وافی داشته باشند.


وی در ادامه تصریح کرد: نسبت به تکریم خانواده و پیروی از راه این شهدا باید تلاش کرد تا مقام و منزلت شهدا در جامعه حفظ شود و به معنای واقعی شهید دست پیدا کنیم.


حجت الاسلام ماندگاری به بیان چگونگی تعظیم شعائر در جامعه پرداخت و گفت: تعظیم شعائر شهدا یک قلم آن تشییع است، یعنی برگزاری یادواره‌ها و تکریم خانوادهای شهدا و دفاع از حریم ولایت که باید مد نظر ما باشد./978/پ202/ی

ارسال نظرات