۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۶۳۴۴۰
نماینده مردم کنگان در مجلس:

زیاده خواهی غرب مانع به ثمر رسیدن مذاکرات شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها نیز هر روز بهانه جدیدی می تراشند و علاوه بربحث تحریم ها که می گویند ما گام به گام باید قدم برداشته و صرفا تحریم های مربوط به انرژی هسته ای را برمی داریم و این روزها نیز بحث و سخن نیز از تحقیق از دانشمندان هسته ای را مطرح کرده اند و این باعث شده است که مذاکرات با کندی شدیدی مواجه شود.
احمدي نماينده کنگان
حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر در پاسخ به این سوال که با توجه به فضای مذاکرات صورت گرفته، تفاهم نامه و بیانیه لوزان که قرار است مبنای نهایی باشد چقدر با شاخص ها و معیارهای توافق مطلوب همخوانی دارد، گفت: موضوعی که در حال حاضر وجود دارد این است که تاکنون از ناحیه کشور ما آن فکت شیف را اعلام و بیانیه لوزان را به صورت تفصیلی تبیین نکردند.
 
وی ادامه داد: آنچه از فکت شیت آمریکایی می خوانیم به این نتیجه می رسیم که مشکلات فراوانی دارد که به همین دلیل نیز هنور مذاکره کنندگان ما نتوانستند بحث برداشته شدن یکجای تحریم ها را حل یا بحث نظارت را در اماکن انرژی هسته ای را به رشته تحریر درآورند.
 
این نماینده مجلس افزود: تیم مذاکره کننده کشور عنوان کرده است که هنور درگیر این موضوع است و آمریکایی ها نیز هر روز بهانه جدیدی می تراشند و علاوه بربحث تحریم ها که می گویند ما گام به گام باید قدم برداشته و صرفا تحریم های مربوط به انرژی هسته ای را برمی داریم و این روزها نیز بحث و سخن نیز از تحقیق از دانشمندان هسته ای را مطرح کرده اند، این نظارت بر اماکن و حوزه های نظامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و از خط قرمز های ما است و آنها خواهان این جریان ها هستند و این باعث شده است که مذاکرات با کندی شدیدی مواجه شود.
 
حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه رییس جمهور و تیم مذاکره کننده به جامعه ایرانی، به رهبری و مجلس اعلام و اطمینان داده اند که به هیچ وجه زیر بار زیاده خواهی های آمریکا نخواهند رفت و تهدیدهای آنها ما را در موضع انفعالی قرار نخواهد داد، تصریح کرد: منتظریم که تیم مذاکره کننده این حرکات و مذاکراتی که انجام می شود را به طور شفاف بیان کند.
 
وی اضافه کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران تاکنون نتوانستند جزئیات مذاکرات را به نحوی که اقناع وجدانی برای ما نمایندگان ایجاد کنند تشریح کنند.
 
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه پذیرش بازرسی های ویژه و فراتر از عرف بین الملل چه پیامدهایی را برای کشور و امنیت ملی دارد، اظهار داشت: قطعا ما سال ها آمریکا را به دلیل جاسوسی از ایران بیرون کرده ایم، وقتی سفارتخانه آمریکا فتح شد در واقع متوجه شدیم که آنجا لانه جاسوسی آمریکا بوده است.
 
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های آمریکا برای جاسوسی کردن از داشته های کشور همین نظارت هایی است که مطرح کرده اند، نظارتی همچون در اماکن نظامی که یک موقعیتی را ایجاد می کند که هیچ جای کشور ما مصون از تعرض آنها نشود به همین دلیل دسترسی آنها به مسائل ما و جاسوسی از آنچه که داریم را نخواهیم پذیرفت و زیر بار آن نخواهیم رفت./836/ت302/ش 
ارسال نظرات