۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۶۳۶۵۹
از سوی موسسه تبیان؛

نخستین دوره تابستانه «هنر و خلاقیت» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره مهارتی «هنر و خلاقیت» تابستان امسال از سوی موسسه تبیان و با همکاری مدارس و مراکز آموزشی شهر تهران برگزار خواهد شد.
تبيان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مؤسسه تبیان موسی سلطانی؛ مدیر شبکه کودک تبیان با بیان اینکه کشور نیازمند تربیت نسلی فعال و کارآمد در حوزه تولید است افزود متاسفانه بسیاری از مواد آموزشی و شیوه های ارائه مطلب در مدارس کشور به صورت غیرکاربردی بوده و نهایتا در بهترین حالت تبدیل به دانشی می شود که خروجی محور نیست و در سطح آکادمی و تئوری باقی می ماند. وی با اشاره به سیستم های آموزشی نوین در سطح جهان و گرایش به سوی مطالب کاربردی و مهارتی ، تغییر نگرش در حوزه آموزش کودکان و نوجوانان را امری بدیهی و لازم دانست.
 
 
 
سلطانی افزود: با بررسی تحقیقات به عمل آمده از سطح مدارس ،عامل وجود چالشها و آسیب های جدی در این حوزه را عدم سوق به سوی حرفه و مهارت اموزی دانست و تربیت فرزندان مصرف گرا را مهمترین ضعف ساختار بر شمرد.
 
 
 
مدیر شبکه کودک تبیان با بیان این مطلب که موسسه تبیان با هدف ارائه راهکار لازم برای مدارس و با توجه به تجارب عملی این طرح، توسط استاد علیرضا تبریزی به عنوان تامین کننده محتوای طرح ، اقدام به طراحی و پیاده سازی فرایند آموزشی مناسب و تولید محصولات مورد نیاز ازجمله سایت، نرم افزار، کتاب و سایر موارد نموده است.
 
 
 
وی افزود: جهت افزایش بهره وری طرح، سه گروه فرزندان، والدین و مربیان در این طرح تحت آموزش مهارت های لازم قرار خواهند گرفت و در پایان هر دوره گواهی نامه مربوطه به فراگیران اعطا خواهد شد.
 
 
 
طرح «هنر و خلاقیت» برای رده سنی 6 تا 12 سال به تفکیک مقطع تحصیلی تدوین شده و به صورت یک فرایند مستمر برای 7 سال متوالی دانش آموزان از مقطع پیش دبستان تا ششم دبستان بر اساس برنامه مجزا و هدفمند اجرا خواهد شد.
 
 
 
وی افزود: 4 مهارت پایه ای بر اساس استانداردهای بین المللی همچون نقاشی و رنگ آمیزی ، برش و حجم سازی، تاکردن و اریگامی و زیبانویسی خط تحریری به فراگیران آموزش داده خواهد شد.
 
 
 
وی با بیان اینکه، این طرح پاسخگوی مناسبی برای والدین و مربیانی است که کما بیش دغدغه برنامه ریزی اوقات فراغت بچه ها را دارند افزود، شاخص های ارزیابی رشد مهارت و خلاقیت کودکان و نوجوانان نیز ارائه خواهد شد.
 
 
 
در ادامه از کلیه مراکز آموزشی، مدارس، سراهای محلات شهر تهران و مراکز فرهنگی علاقه مند به برگزاری دوره های هنر و خلاقیت دعوت شد که حداکثر تا 15 خرداد ماه درخواست خود را از طریق سایت www.honaremadreseh.ir ثبت و تفاهم نامه لازم را دریافت نمایند ./836/د101/ف
ارسال نظرات